2009-12-31
 10:56:43

Gott Nytt Ar!

Tjillivippen!!

Idag skiner solen och ar lika stekig som vanligt. Later kanske dumt for er dar hemma men nu borjar jag bli trott pa att sola! Snart kommer vi hem, ska bli skont!! Men samtidigt sorligt, jag alskar ju detta livet..:(

Idag tog jag och Adam moppen in till Had Rin eftersom han skulle prova kostymen han haller pa att sy upp! Han ska sy upp en svart kostym och 3 skjortor. Kommer bli riktigt bra! Vi at sedan lunch pa en italiens restaurang, MUMS. Pasta for min del och pizza for adam.. till efterratt blev det en donut. Det satt gott i kistan. Ja, varat nyttiga liv borar om en vecka i Sverige, haha!

Sjalv har jag klippt, fargat mitt har samt gjort harforlagning.. Ar hur nojd som helst. Kanns konstigt att ha sa langt har. Hade tatt en bild enbart for att dela med till mina kara lasare hur snyggt det ar men tyvarr sa glomde jag kameran och ar pa tok for lat for att ga och hamta den. ( jag ar ju pa semester)

Ikvall blir det nyars supe pa nagon mysig restaurang och sedan ta taxi till Full Moon Party. 30 000 personer pa strander, kommer bli maktigt. Ska traffa en del kursdeltagare ocksa sa det kommer bli hur great som helst. :)

Na nu maste jag sticka och fixa haret!

Hoppas ni far en grym kvall! Avslutar detta med ett av hanssons fina citat: "Alla vagar leder till Rom" Hm, ok!

Manne, antar det var din kommentar? du had einte skrivit ditt namn. Dina sms kommer inte fram for har Thai-nr har. Sa du vet! halsa familja! Gott nytt pa dig:)

kram!!

2009-12-29
 11:23:19

Gastblogg

tjeena fan!
Adam har...

Igar kvall var hela ganget ute a kakade, som vanligt fick jag min mat sist...(efter att alla andra hade atit upp) Lollo ville ha bakad potatis, det fick hon ocksa, tre ggr, for hon var tvungen att ga tillbaka med dom bada gangerna for att dom inte var genomvarma. Men maten som vi at var anda god! Vi avslutade med glass till efterratt. Sen var det dags att dra till Black moon party tankte vi, gick sadar nar det visade sig att det inte var nagot.. Vi hade sett en massa skyltar dar det stod om att den festen skulle vara 28e men tydligen inte. Sa da var det bara att stalla om och dra in till Ha Drin beach(full moon stranden) for forsta gangen. Men Viktor blev dalig i magen sa han kunde inte hanga med, och lollo ville inte hanga med for att hon skulle missa soltimmar dagen efter.. hon tyckte inte att hon var tillrackligt brun, och det var BARA 7 dagar kvar i solen... HAHA! Sa det slutade med att jag, hansson och bennet akte in till Ha Drin for att testa festlivet pa stranden. Det fanns ungefar 80 000 stallen dar dom salde olika typer av buckets, 5 nattklubbar pa stranden och rikligt med folk! sa vi tog varsin bucket och sen var festen igang. nar hansson borjade se lite dubbelt nagonstans vid halv 5 snaret sa tog vi oss en pancake och drog hem, sa Kap Kun Kahp och gick och la oss.

Den har dagen har varit lugn da vi bara har degat vid poolen och jobbat pa brannan, min kanns nastan maximal men lollo kan nog fortfarande lagga pa sig lite mer branna... hehe Vi drog for att kaka till ett matstalle som vi inte hade testat forut med mopparna. Riktgt laga priser, sa vi sa till varandra att har ater vi fler ganger. Men det fick vi ata upp, for efter att en timme hade gatt sa gick jag in i koket och undrade vad F** det ar som hander.. da sa dom soon soon, Wait Wait.. men efter 5 minuter sa fick vi in maten.. Maten smakade bra men jag tror inte ngn av oss ar sugen pa en san langlunch nagon mer dag... Jag kommer forovrigt precis in fran stranden efter att vi har varit ute och kort vattenskoter, vilket var riktigt riktigt haftigt! Sa imorn ska vi kora igen:)

Puss a kram sa ses vi snart in the cold, so to speak!

2009-12-28
 12:34:21

Livet!

Tror det racker med bilder for dom var sa sjukt bra!!
puss a kram a nyp i stjarten
2009-12-28
 12:23:02

Tjillivippen!!

Mar helt underbart bra. Kom precis in har efter att ha njutit av en Chang (thailansk ol) vid solnedgangen. Vi bor vid ett stalle som ar kant for sina solnedgangar och det ar hur fint som helst!!

Igar hyrde vi moped eftersom man maste ha det nar man bor dar vi bor. Vi akte sedan ivag till Fullmoonstranden dar det ar ett ganska stort samhalle och det kryllar av folk.
Det var party precis overallt och vi var dar vid 8 pa kvallen. vi gick mest runt och kollade laget och satte oss sedan och at innan vi akte hem. Alskar Thaimat!
Att kora har ar ganska svart eftersom vagarna gar som bergodalbanor. Forst en hog backe upp sen ett stup. En gang fick jag tillochmed hoppa av mopeden och ga upp for den klarade inte av det, haha!! nar vi kom hem spelade vi chickago vid stranden och myste. Bennet som ar varldens fotbollsnord eller nar det galle vad som helst satt vid baren och kollade pa Tv istallet..:)

En tidig kvall eftersom det skulle bli en tidig morgon. Vi hade bestamt oss for att aka ivag och hitta en fin strand. Och det gjorde vi. Snacka om vykorts bilder:) Kritvit strand och klart vatten, hur fint som helst!! hade dock lite otur med vadret idag da det blev molnigt efter ett tag.. Akte sedan vidare till en annan strand och at lunch dar for att sedan bege oss hemmat.
Hade lite sms kontakt med systern min idag som pratade om en resa till NY! va, jag vill ocksa hanga med:) beratta mera! Ska tillagga att resa har i Thailand ar billigare an vad man kan tanka sig och har en hel del av min reskassa over. Sa jag hanger garna med, hihi(A) har inte ens kommit hem fran en resa innan jag vill ivag pa nasta, men san ar jag.. Varfor va i sverige nar man kan va nan annan stanns?

Mamma hade skrivit att hon raknar ner dagarna tills vi kommer hem, och Adam sa idag att det ar 6 dagar sen borjar vi resa hemmat(ska va en natt i Bangkok) och jag borjade fa lite panik. sa lite? trodde de var langre kvar.. sa nu galler det att njuta till max:) Ska samtidigt bli skont att komma hem igen faktiskt. Men innan jag blir hamtad pa flygplatsen har jag faktiskt tank att hinna med fargning och forlangning av mitt har & en hel del shopping:)

Ikvall blir det formodligen strandfest:)
Hoppas ni hade de mys hemma..
kramar fran Thailand

Kortet taget for 15 minuter sen pa stranden. Mys!!

2009-12-27
 08:11:03

Koh phangan

Nu har tyvarr Tommy och Morgan lamnat oss for kalla Sverige. 2 underbara killar som rest med mig och Adam sen bartenderkursen slutade. Tommy var tvungen och aka hem och jobba och Morgan var pank, haha.
Dom akte till Bankok igar samtidigt som vi lamnade koh samui och akte farjan over till Koh phangan.

Har hade vi redan bokat hotell eftersom det ar fullt pa hela on. Vi var riktigt spanda nar vi satt i taxin pa vag hit. Men vi hade verkligen tur. Vi bor i lyx bungalows och har bade pooluttsikt och havsuttsikt! Vi bor lite offside vilket ar skont da vi har bott mitt i smeten hela tiden innan. det ar hur nice som helst.

Igar nar vi kom fran och borjade packa uppsakerna sa fick vi stromavbrott. Hela denna delen av Koh phanag ficj tydligen det sa det var bara att gilla laget! Efter ett tag borjade vi bli hungriga och stallet jamte vart hade grill buffe sa det korde vi pa! Satt vid stranden och at. Efter nagra timmar gick vi langst stranden for att se om vi kunde hitta nagot kul. Gick forbi fina hus och hotell. En liten bar fanns ocksa. Efter ett tag kom vi till en jatte fin resort med bar och biljard & pingis. Sa blev nagra runder biljard och aven fotboll pa TV.

Idag har det blast lite sa vi har legat vid poolen. Bennet har kopt en Amerikans fotboll som dom sitter och kastar gris med i poolen. Vi ar dom anda som ligger vid poolen och det ligger 3 st vid stranden och anda ar det helt fullt pa stallet, sa jag undrar lite vart all folk ar.. haha

klockan ar 2 har och jag har problem med solen, den verkar inte gilla mig. far utslag liknande solexem. Har haft det i nagra dagar nu nar jag lagger mig i solen men idag lag jag inte ens i solen och fick det anda?!?! jag smorjde in mig och lag i skuggan... sa vet inte riktigt var ja ska goraa! Man far panik av att de kliar sa gick in har och skrev av mig lite ist:)
En positiv sak ar anda att min urinvagsinflamation har forsvunnit, jippie!! nu har ja ba skabb ist typ..
Sa far val ga in pa apoteket och kopa nagon kram for min hud ocksa sa blir det nog bra:)

nu ska vi snart ivag och ata lunch.. Kramkram!!
2009-12-27
 07:58:55

Min Julafton

kandes inte riktigt som en julafton..Direkt nar jag vaknade vackte jag Adam och sa oppnade vi presenterna vi fatt med oss fran sverige. Tack:)
Sen gick killarna ner till poolen men eftersom det var skugga dar la jag mig pa stranden och stekte istallet. Efter ett tag gick jag upp och joinade dom i bubbelpoolen:)
Vi at frukost ganska sent sa vi hoppade over lunchen, vi borjade istallet att fixa oss infor kvallen:)
Vi hade paket oppning vid poolomradet. Alla hade kopt 6 julklappar for sammanlagt 1000bath som vi sedan lottade ut. Jag fick typ, cigarretter, olika tandare, sprit ( ja de va killar som hade kopt sakerna, haha) och en liten prydnads groda. Ganska roligt att jag som tjej fick alla grejjerna killarna ville ha, haha!!

Efter julklappsutdelningen hade vi bokat bord nere pa stranden. Det var hur mysigt som helst och killarna satt dar med sina tomteluvor. Vi borjade att inviga kvallen med skumpa! Jag at sedan:

rakcocktail m. vitloksbrod
Stekta jatterakor med gronsaker och bakad potatis
bananasplit

Till detta goda drack jag vitt vin. Vin dricker man ofta inte i thailand eftersom det ar dyrt sa har saknat det da det bara varit ol och cola o vatten som man druckit till maten.

Vi satt kvar pa stallet ganska lange och fyverkerier skots overallt. Stallet brevid hade julshow sa de spelade jullatar och sa kom det en tomte och rodde in fran havet och gav alla barn julklappar.

Efter ett tag traskade vi vidare till ett forfest stalle for att sedan avsluta kvallen pa green Mango som ar en jattestor nattklubb. Det sista jag gjode den kvallen var att kopa tva kycklingspett fran ett stand som kostade mig ca 4 kr:)

Klart att jag saknade familjen och slakten och snon men det var faktisk helt OK att fira jul i Thailand ocksa:)

kram
2009-12-23
 18:37:49

God Jul!!

Hallojhaa! God jul :)

Klockan ar nu 00.33 i thailandet och darmed julafton!! Sitter med en tomteluva pa en biljard bar. Har spelat 3 omgangar mot boysen och vann faktiskt 1, wooho!
Nu sitter jag har och vilar mig eftersom jag har fatt varldens urinvagsinfektion och haller pa a do. Kan knappt sta upp sa ont det gor. har varit och kopt antibiotika sa hoppas arr det hjalper.

Idag hyrde vi moppar och korde runt pa hela on. Vackte Adam vid 9, har var sadar pigg nar han hade kommit hem halv 7!! pa morgonen. Kan ju lagga till att han iallafall inte korde en moppe, utan han fick sitta darbak.Var pa utsiktsplats, sag ett fattigt vattenfall och red pa elefanter. Jatteroligt och se on fran en moppe och grymt skojj och rida pa elefant.. Sen nar vi kom hem hade alla 1000 bath, dvs 200 kr och kopa 6 julklappar for. Gick runt i alla standen och forsokte hitta pa lite roliga saker, inte sa latt men det gick till slut. Sa imorgon ar det julklapps utdelning!!:)

Nu ska ja forsoka ta mig hem medans de andra ska fortsatta ha skojj, traaligt:(

Hoppas ni far en mysig jul med mkt sno:)
Puss!
2009-12-22
 18:14:53

jadaa

17:54:58

koh samui - Kung pa natten, kung pa dan...?

Hej hopp!

Kanner att jag knappt har tid for att skriva har langre, ska forsoka bli battre pa det!!
De senaste dagarna har vi varit pa resande fot och har knappt haft tillgang till en dator..

Efter de underbara dagarna pa Railey (Krabi) bytte vi till stranden jamte och dar med en ny bungalow.. Denna byn var langt bort fran civilisationen och de var knappt nagra som bodde dar. En massa backpackers men framfor allt klattrare bodde i byn. Den ar kand for sina berg och det fanns klattrare vart man an gick.. Nar vi lag pa stranden kunde man ligga och titta pa folk som klattrade och det var riktigt kul. Pa tal om klattrare sa kan ju de va nagra av de snyggaste kropparna man kan ha! Hur manga valtranade killar som helst sa jag klagade da inte:) haha!!

Efter 2 natter pa den stranden(kmr inte ihag namnet) sa sa vi farval och adjo till Fanny och Adina( 2 fran kursen) och darmed var jag ensam tjej. Tog buss och sedan vidare med bat mot kuh samui och val framme motte vi upp jkpg-pagarna. Hittade ett fint hotell med pool, och bubbelpool for 800 bath natten for 2 pers, vilket ar mindre an 200 kr:)

Sa nu ar vi har, jag och 6 killar. men jag klagar inte! haha.. Dock stannade jag hemma ikvall och valde att ta det l;ugnt medans nagra av dem ar ute. Jag forstar inte riktigt hur man orkar att ga ut och festa 9 dagar i rad, plus att det kostar mest pengar av allt.. Men an sa lange sa ar detta de besta fest-stallet vi varit pa.
Vi har bestamt  oss for att kopa julklappar till varrandra imorgon for att sedan leka tarningsleken pa julafton sa man far lite julkansla iaf. Finns en massa fejkgranar har overallt men de kanns ju lite konstigt nar det ar 30 grader i luften. haha!!

Idag drog jag upp adam som vanligt. Medan alla andra killar sov( och tillaggas bor att klockan anda var halv 11) gick vi till poolen och la oss. Efter ett tag borjade det regna vilket ar typ forsta dagen nagonsin det regnar mycket pa dagen. Besvikna bestamde vi oss for en shoppingtur for att fa upp humoret. Och va e de med killar och shopping? vart man an gar sa koper dom overallt sen efter nagra marknadsstand ar dom klara.. haha!! Sjalv kopte jag bara ett par nya brills for sisadar 30 kr:) cash is king som dom sager i thaii..

Tillbaka for att vacka dom andra sadar klockan 1, for att forklara att ar man kung pa natten ar man kung pa dan! Haha, nagot var EBS-larare sa varje dag... Ikvall at vi pa en supermysig restaurang pa stranden, alskar den thailandska maten nagot en enormt. En favorit ar alla goda gronsaker. Idag at jag mixade gronsaker i ostronsas med ris. Love it!

Nahe, nu far de vara nog.
Ska forsoka hinna med ett inlagg pa julaftoon men man ska aldrig vara saker sa GODJUL folket. Super kul att lasa kommentarer och om hur det ar hemma sa lagg garna in en sadan:)

Massa kramar ifran Thailandet

2009-12-17
 11:00:43

Ja, vi har det bra har i thailand.......

10:51:50

tjilivippen!

I forra inlagget skrev jag att vi inte riktigt visste vart vi skulle gora.. Killarna akte till phiphi men vi stannade kvar eftersom vi redan varit dar. Nagra fran kursen ringde och sa att dom hade tankt att aka till railey beach, sa vi hangde pa!

Tog en longtail boat fran Krabi beach och det tog ca 10 minuter.. Och vi kom fram till en paradis strand! Hur underbart fint som helst har. Alskar det!! Vi slapade runt med varat bagage runt halva on och nu bor vi i mysiga bungalows en bit ifran stranden.
En bungalow kostar 100 kronor natten, och det ar 4 natten vi ar har nu.

Dagarna har sett ganska lika ut. Pa dagarna har vi legat pa stranden och stekt. Det har varit jattevarmt nu de senaste dagarna sa idag nar vi var i och badade oppnade sig himlen pa 2 sekunder och det blev varldens filmregn. Det var riktigt maktigt och se hur vadret kan andras sa fort och det var en upplevelse att sta dar i havet nar det bara oste ner med regn samtidigt dom det kom dimma over hela havet..

Pa kvallarna har vi atit gott och efter det har vi gatt till en jatte mysig bar dar det ar live musik varje kvall. dar sitter man pa kuddar pa golvet och sjunger med nar det ar massa skona klassiker.. massa tanda ljus och skon stammning.. Vill nagon fran publiken sjunga sa gar det bra.. och detta har slutat med att Adam och Tommy har sjungt summer of 69 varje kvall, haha!!

Har hort att no har sno hemma! Hoppas ni far ha kvar det till julafton.. 1 vecka kvar nu! helt sjukt. Kan inte riktigt forsta det nar man sitter har i varmen.

Saknar er dar hemma fast nagon hemlangtan, det har ja inte:)
Ska halsa alla fran Adam som ligger i varan hangmatta i bungalown och slappar.. Som vi sager har nere, vi chillar med livet!! A jag alskar det...

kram
2009-12-13
 10:52:30

fotboll..och lucia

jaha, nu hanger man med jkpg-killarna och da ar det bara fotboll snack som galler.. haha! fotboll pa tv igar, fotboll pa stranden idag, fotboll pa tv ikvall:P

Vi motte upp dom pa krabi dar dom fixat ett bra billigt hotell. Igar var vi ute och forsokte festa, haha. nattlivet har ar inte det basta, en del barer bara.  Idag lag vi pa stranden och det var inte heller sa bra..(borjar bli krasna)Inte sa mycket som ar sa bra har sa dom funderar pa att dra till phiphi men jag a A ar inte sa sugna pa de eftersom vi precis kom darifran.. sa just nu vet vi inte hur vi ska gora men vi stannar nog har en natt till iaf:)

kom pa att de e lucia idag med! mys! har ar det mest.. varmt..

Grattis till forlangningen pa jobbet sis, glad for din skull :D

Ciao Luuuuuul
2009-12-12
 03:53:49

sweet

matade aporna pa monkey beach:)

stekit!
2009-12-12
 03:43:03

clean as you go

hejsvejs!

Nu ar klockan halv 10 pa morgonen har och jag o adam ska snart ta baten och aka till Krabi:) Dar ska vi mota upp, bennet, svensson & Hansson! Kommer bli sweet..

Trivs jattebra har pa phiphi, nastan sa att man inte vill aka har ifran.. Igar morse stack de sista kursdeltagarna hem sa nu ar det bara ja & A kvar.. Vi skulle ha mys igar kvall (forsta gangen vi ar sjalva sen vi akte typ) men nu va de tydligen min tur att va sjuk.. mina kottbullar ar fett svullna (alltsa mina halsmandlar) sa kan knappt svalja.. Har vatt a kopt knark(antibiotika) som hjalper en del men nar det gar ur kroppen far ja uuunt igen.. sa far se hur det blir med de dara..

I forrgar va adam frisk och han med en utgang med nagra av grabbarna fran kursen, vara favvoriter Morgan & tommy:) jag hangde med forst med drog hem eftersom ja inte madde allt for bra.. Vi drog till en raggaebar, vilket alla borde gora nar dom ar har!! haha helt sjukt. Dom har en stor thaiboxnings ring mitt pa stallet och dom som staller upp och thaiboxar far en gratis bucket, haha!
Forst ut va sa klart varan Morgan mot en annan svensk kille.. a jag trodde arligt talat att dom skulle doda varran daruppe. Till en borjan sag mogge kanska kord ut men han kom igen i sista ronden och vann!! Vi stod och hajpade pa sidan sa det sag nog ut som vi stod a sloggs ocksa!! Efter det var de 2 tjejer, det sag riktigt kul ut eftersom dom inte kunde slass over huvudtaget..
Det var  verkligen en upplevelse att kolla pa detta men tyvarr tog jag inte med mig kameran sa fick inte bilder..

Vi har haft 5 kanonfina dagar nu med en massa stekande sool:)
Hoppas de fortsatter sa!!

saknar er lite dar hemma:)
puss & kram

10:09:31

phiphi island

Tjolahoppsan!!

Sitter nu pa varat hotell/guesthouse hos Miss Li pa phiphi! Adamo e tyvarr sjuk....:( Vi kom hit i forrgar och han har inte hunnit se mycket av on.. Han har haft hog feber, men ar nu pa battringsvagen. Imorgon har vi hyrt en segelbat hela ganget och ska aka pa rundtripp pa massa roliga stallen, lunch a all dricka ingar sa hoppas verkligen att han kan folja med da!!

igar och idag har vi legat och steekt pa stranden, sjukt varmt och underbar fin strand:) SEMESTER!! Igar kvall var vi ute och festade pa stranden.. massa stallen som har eldshower, limbos med eld och skumparty! massa roliga tavlingar och free bockets overallt!! Helt grymt! roligaste utekvallen i mitt liv! Ikvall blir det mys pa stranden for att sedan ga ut igen, ar redan taggad:)

Trivs jattebra har, synd bara att adam inte har hunnit se nagonting..Mycket battre har an i patong  for har slipper man alla forsaljare och allt liv.. Finns inga bilar eller mopeder har heller:)

Hur ar det hemma?? Borjar ju narma sig jul.. kanns bra att vara i varmen! hihi
A igar akte jonkpoingsborna hit, snart ser man dom, nice:D

pussakram
2009-12-05
 09:03:23

do you wan't some cheese too that wine..?

har precis kommit hem fran budgy jumpen dar adam, tommy och morgan har hoppat.. vi hyrde moppar a korde dit.. sa jakla haftigt var det.. har tagit massa bilder som maste laggas upp snart:) sjalv bangade ja ur.. haha..

Avslutningsmiddagen var superkul i torsdags.. vi at fajitas a hade diplom och prisutdelning.. jag och 2 till var jattebesvikna pa varat slutresultat. var nastan saker pa att jag skulle fa ett A men fick bara ett B.. anledningen var tydligen att man var tvungen att fa A rakt igenom, och jag hade bara 91 procent pa historian a da blev det ett b.. men det gjorde inte overdrivet mycket. ar glad att jag klarade det, och att det ar over.. sen var det fest hela natten lang.. kom hem runt 5...

Nu ska vi fortsatta med mopparna mot phuket market. Jag har ingen egen moppe eftersom jag aldrig skulle kora i denna kaosen och pa domma vagarna.. haller mig stadigt runt adam nar han kor ist.. sa idag kommer det bli supermycket shopping..

idag fyller kungen ar sa ingen alkohol saljs overhuvudtaget. men vi pa kursen har bunkrat upp ett lager for en av agarna pa club lime(bartenderskolans restaurang) skulle ha en hemma fest i hans hus sa formodligen ska vi dit:)

nu maste ja kila, hoppas ni har det bra dar hemma:)

Kram luuul

2009-12-02
 08:40:23

VET NI VAAAD???!

I'm a bartendeeeer :D

drinkprovet 98%
Teoriprovet 90%
Praktiska i baren 96%

ar sa sjukt glad a lattad nu!! har aldrig pluggat sa har mkt nagonsin, men de va de vart!! idag blir de fest, imon blir det fest & pa fredag blir de fest!! :D harlig stammning!

adam klarade det ocksa galant:)
Nu ska ja a morshan(en i kursen) till malen, shoppa a fixa naglarna.. dom andra ar pa stranden a steker...

NU SKA JA HA SEMESTER............

Together

lite nya bilder:)

DRINKPROVNING:)

NICE:)

jag & adam i kanoten.. eller ar adam i bakgrunden?? hihi
2009-12-01
 12:46:48

slutprov - teori

nu ar forsta delen over, det kanns sa jakla bra!!
drink provet gick battre an vantat, 85 drinkar. Och an sa lange vet jag bara 2 som jag har haft fel pa. Och dom 2 var sanna som inte fanns med i boken utan dom hade dom bara namt, och tyckte att man borde kunna. Alla klagade men det hjalpte inte.. surt! sa drinkarna hoppas jag fa MVG pa :)
Teori provet om historia & destillation m.m var svarare, men det kanns anda som att jag ska klara det!! Vi fick lukta, provsmaka gin, rom, tequila, whisky, vokda & cocgnac och sen skulle man satta ut vilket som var vilket.. haha jag fick ett ratt a det var vodkan.. hahaha.. Noll koll.. att kolla pa fargerna hjalpte inte sa mycket for man visste inte om de hade ljus eller mork tequila eller rom..

men men i det stora hela gick det bra a de kanns sjukt skont att det snart ar over.. nu kan jag inte plugga mer utan far hoppas att jag har lite tur med mig imon och far 8 drinkar ja kanner mig saker pa nar jag star i baren..:)

Adam kannde med att han klarade bada provet sa satter vi de imon ar vi godkannda!! en otrolig lattnad da de varit sa tufft har sa man trott att man knappt skulle klara det..

Nu ar det bara en dag kvar sen blir det semester pa riktigt!!!! wiho!!
Pa torsd, fredag blir det fest. fredag blir det aven eller formodligen BUNDGY JUMP ( inte for mig men for adam a ett gang till) haha sen phuket market :) nice!
Som det ser ut nu ar vi ett stort gang som drar till phiphi orarna efter kursen, sen drar ja a adam vidare till krabi for att sedan mota upp jkpg killarna:) Snalla ta med losgodis till mig, mkt lakrits!!!!!:)

blev inget bartender jobb for mig da dom var tvungna att flytta upp invigningen en hel vecka for att kungen fyller ar pa lordag a da far ingen dricka.. haha kasst!! :(

kram fran lollo
- en dag ifran att vara en utbildad bartendet... toppen!

var larare ska gora en screming oragsm pa frivilliga anita..hahahaVaran larare patrik ska gora en screming orgasm pa anita. har en sjukt rolig film om detta som ska laddas upp nar jag har med tid.. haha!!