2009-12-27
 07:58:55

Min Julafton

kandes inte riktigt som en julafton..Direkt nar jag vaknade vackte jag Adam och sa oppnade vi presenterna vi fatt med oss fran sverige. Tack:)
Sen gick killarna ner till poolen men eftersom det var skugga dar la jag mig pa stranden och stekte istallet. Efter ett tag gick jag upp och joinade dom i bubbelpoolen:)
Vi at frukost ganska sent sa vi hoppade over lunchen, vi borjade istallet att fixa oss infor kvallen:)
Vi hade paket oppning vid poolomradet. Alla hade kopt 6 julklappar for sammanlagt 1000bath som vi sedan lottade ut. Jag fick typ, cigarretter, olika tandare, sprit ( ja de va killar som hade kopt sakerna, haha) och en liten prydnads groda. Ganska roligt att jag som tjej fick alla grejjerna killarna ville ha, haha!!

Efter julklappsutdelningen hade vi bokat bord nere pa stranden. Det var hur mysigt som helst och killarna satt dar med sina tomteluvor. Vi borjade att inviga kvallen med skumpa! Jag at sedan:

rakcocktail m. vitloksbrod
Stekta jatterakor med gronsaker och bakad potatis
bananasplit

Till detta goda drack jag vitt vin. Vin dricker man ofta inte i thailand eftersom det ar dyrt sa har saknat det da det bara varit ol och cola o vatten som man druckit till maten.

Vi satt kvar pa stallet ganska lange och fyverkerier skots overallt. Stallet brevid hade julshow sa de spelade jullatar och sa kom det en tomte och rodde in fran havet och gav alla barn julklappar.

Efter ett tag traskade vi vidare till ett forfest stalle for att sedan avsluta kvallen pa green Mango som ar en jattestor nattklubb. Det sista jag gjode den kvallen var att kopa tva kycklingspett fran ett stand som kostade mig ca 4 kr:)

Klart att jag saknade familjen och slakten och snon men det var faktisk helt OK att fira jul i Thailand ocksa:)

kram


Nicole

kan tilägga att vi saknade dig över julen också! Men det låter ju som om ni hade riktigt trevligt där borta i värmen=) puss



PUBLICERAT: 2009-12-27, 23:45:07 | URL: http://nlindborg.blogg.se/
Anonym

kan tilägga att vi saknade dig över julen också! Men det låter ju som om ni hade riktigt trevligt där borta i värmen=) puss


Jill Österlind

Hej!



Låter som en annorlunda julafton!

Vi saknade dig och försökte ringa dig för att önska GOD JUL!

Vi började dagen med att prova på rådjursjakt.

Sedan blev det Gulashsoppa och bröd.

Till Kalle Anka blev det glögg och pepparkakor, sedan ett fullt julbord med massor av mat.

Sofie var tomte, men vi hade inte så många julklappar som vi brukar ha.Senare på kvällen spelade vi ett spel som vi fått av Soffa och David. (Jytte, Nicole och jag var ett lag, vi vann mot pappa, Fille och Kent).



Puss och karm från mamsen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: