2011-03-09
 23:57:29

update

Hör nu på här vänner så ska jag för er berätta.....

Nu hoppas jag att min dator ska fungera. Varje gång när jag myst ner mig i sängen på kvällskvisten, kollat allt jag brukar kolla och lite till och sedan tänker skriva lite om mitt liv hära, ja då hänger den här datisen sig, JÄMT. Blir så förtröttad:) Men, nu har jag fixat o trixat med lite uppdateringar o sånt där som sägs vara bra för datorerna nu för tiden, så nu sägs den vara ungefär som stockholmarna beskriver sig själva - litte finare, lite bättre!
Men.. 08orna har ju lämnat åre för säsongen, eller.. V9 har iaf passerat, solsidan veckan är över.. Och om man ska lyssna till krögarna så är året 2011 ett mellan år för åre. Varken bra eller dåligt när det gäller folk.. Men de flesta ställerna har gått back från förra året, å det är ju inte skojj. Vi vill ju ha fullt hus!
Denna veckan, alltså v10.. är lite lugnare.. (ja vet, de är ett jäkla tjöt om veckor här uppe, när jag bodde i sveriges jerusalem visste jag knappt om det var vecka 2 eller vecka hundra...)
därför har jag passat på att under mina lunchpass gå igenom allt poslin o alla glas å skrubbat dom med ättika(tydligen gammalt husmors tips) o sedan diskat allt, så nu är det skinande rent!!

Annars flyter säsongslivet på här på berget, å jag gillar det!
Lär mig mycket o utvecklats jättemycket på jobbet, kanske låter klychit men då får det göra det :) Gillar ansvaret jag har.. Å idag hade jag 2 stycken som var så nöjda med maten o servicen att dom bokade ett nytt bord till på fredag. Och är inte det bra feedback om nått? Dom är här på semester 1 vecka och dom äter på tyrolen 2 kvällar. Å för er som kanske inte vet så är det inte det billigaste stället att äta på precis.. Så High five för mig å freddie!

Just för tillfället är stig på besök. Stig är freddies pappa. Å för er som har nollkoll så är freddie kvällskocken på jobban.. Stig är en trevlig skåning i sina bästa år som tycker om grappa! Jag gillar besök! Imorgon kommer Gurras mamma... Och imorgon kommer 3 kompisar/ förhoppningsvis söta skånepågar som hälsar på freddy och på fredag hämtar jag mina små kyllingar hansy, luffan & manne på stationen. Alltså- fullt hus! Å på måndag fyller gurra år. Ja ni hör ju hur bra det här låter :)

Imorgon tänkte jag vara lite seriös och gå upp i hyffsad tid, åka lite skidor o sen döda mig på crossmaskinen innan jobbet.. jobbar bara kväll imorgon, å då får man ju hinna med lite annat än å bara jobba. sen tänkte jag att skriver jag det här så måste jag ju faktiskt göra det med :)
För det är faktiskt bara 3 veckor kvar här för mig nu. Sorgligt men sant, men ändå så kul o underbart. Det gäller att ta vara på tiden nu..
Saknar alla dom där hemma o Dubai ska bli så häftigt! Men att lämna mina älsklingar gurra o freddie lär bli lite jobbigt.. eller ta bort lite..

Nä nu har jag inte tid för er längre, har ju ett bigbrother avsnitt att ta hand om. Men det var ju kul så länge det vara de. jag kan ju om jag vill :)

Kram de la kram!









KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: