2011-04-27
 10:34:19

April....

Hej igen!

Jag lever. Jag försöker bara njuta av april månad som möjligen kan gå till historien som den bästa aprilmånad i mitt hela liv. Jag har haft fullt upp hela tiden och har därför prioriterat det sociala livet men här kommer iallafall en liten update om vad jag gör och har gjort. Aprilla:

Vi börjar ju med Dubai såklart. Som var så häftigt att  det är svårt att förklara. Sjukt stort, mycket shallashalla. ingen alkohol och hur varmt som helst. Att umgås och ha kvalitetstid med min kära familj i hela 8 dagar har inte hänt på jag vet inte när, men vi överlevde. Och trevligt hade vi. Snabbt o enkel kortfattning är att vi hade det bra, och kan tänka oss att åka dit igen!

Nästa stop är malmö i en dag, där packade jag om väskan och hann även med att se malmö FF vinna deras hemmapremiär.

Vidare återigen till Köpenhamn för nästa flyg, mot Azorerna. Behövde en veckas rehab från storstaden och familjen och värmen o tog en sista minuten till vad som helst, det blev Azorerna. För er som inte vet är det en liten, liten vulkan ö mitt i Atlanten. Dit åkte jag med min gulle, yes, som ni nog alla hört, jag har alltså gått och skaffat påg:)
Båda kommer jobba mycket i sommar så vi åkte en vecka ensama för å se om vi ville vara "vi" och även lägga in mys på kontot och minnet när vi inte kommer hinna ses så mycket. Azorerna var helt OK, varmt som i sverige vid den tiden , hur fin natur som helst och väldigt mysig ö med små hus och kullerstenar. Plus för vårt hotell som hade pool, spa, jacuzzi, tennisbana och en massa kyllingar eftersom det var påsk. Plus för sällskapet och minus för maten, usha!

Ok, hem till Jönköping efter resan med en mellanlandning i anderstorp för att hämta första flyttlasset. Var sedan i Jönnet 2 dagar då jag fikade o åt på uteserveringarna, fixade o trixade i lägenheten o sa hej till folket jag saknat. Mådde allmänt jättebra!

Vidare ner till Malmö stad igen. (alltså 3 runder dit på en månad!) nu var det dags för Jillos 50års fest. Mycket planering och mycket kaos, å stress, så där som det ska vara  när man fixar en fest för 50 pers. Festen var lyckad och alla var nöjda, mätta & glada! I malmö hann jag även med en grillfest hos min kusin Nicole som  var kul. Tanken flög in i mig hur det skulle vara om man nu bodde i malmö:) Hade även ett stop i tygelsjö hos min kära vän Niclas!
Påskhelgen bjöd även på kräftor, mums!

Upp igen till jönköping för att stanna här nu, nog med farande över sverige och världen. Har nu varit här i 2 dagar och har hunnit springa in i svensson på ikea, vilket resulterade i att vi tog en fika och disskuterade om livet och kunde inte riktigt sluta prata så jag följde med han och mötte upp de "gamla gänget" för att spela minigolf i strålande sol i stadsparken. Efter minigolfen blev det grillkväll och kortspel, och det är värdt att nämna att våran chickago omgång varade i flera timmar, och jag Louise Österlind gick segrande ur striden.

Nu har jag någon ledig dag där jag försöker hinna med att fixa min lägenhet lite, iförrgår köpte jag TV och igår ett TV-bord. Så nu behöver jag bara händiga Josef som ska komma med alla sina mejslar och hjälpa mig. hade även plans på att hinna beställa soffa och köpa en cykel...

 Men först ska jag ta en PW i solen längst vättern och sedan hinna med en fika och träffa Emelie, för det var alldeles för länge sen. Fika gillar jag!
Ja, ni hör ju. Och jobbet det börjar på fredag. På tors kommer Malin o hälsar på:)
Tihi.

Jag älskar April. Jag älskar livet.


Dubai m familjen

Mff match med Sofie & Jonas

Azorerna med ray


Busar hos Niklas


Mami, jag o pap innan festen

Passa njuter av "sommaren på strandhem"


frukost på balkongen i Jönköping



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: