2011-03-16
 01:09:23

E vi taggade??????? :)

Sååå, jag förstår att ni har väntat. Å här kommer det, en liten, censuerad, historia om oss. Om de 3 töserna som lämnar trygga samhället anderstorp för att bege sig 793729 (typ) mil upp i landet och bosätter sig 4 dagar på ett berg i åre hos lilla mej. Hur ska detta gå tänker ni säkert? speciellt när malin aldrig åkt skidor, och hanna bara har åkt på isaberg. men dom klarade det galant, inga brytna ben alls faktiskt! Å luffan som är gammal i gemet gick det också kanonersh för. Dom fick 5 av 5 toastar.....

Å så kul vi har haft. För er som inte visste så hade freddie 3 av sina skånepågar på besök samtidgt, passande nog. Så vi blev ett väldigt stort gäng. Domma dagarna har det varit många roliga stunder, mycket skidåkning, mycket alkohol, mycket allsång och mycket kärlek! var länge sen jag skrattade så mycket, och det var länge sen jag sjöng så mycket..Allsång överallt, favvo låten var: Va gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Näe, jag har inte teckning på berget..
.. Och det var länge sen jag sov så lite.. 
Men vi körde lite på det hära uttrycket: sova kan man göra i graven..
Och det är kanske därför jag känner mig som ett invalido och skulle behöva 1 veckas semester nu ;)

Men samtidgt saknar jag alla så mycket. Var tog familjen vägen?

Varför hör man inte hanna som frågar om det finns nån backrestaurang som serverar sushi och som åker med olika långa stavar en hel dag utan att märka nått? Hon pratar också gärna om hur mycket hon trivs på sitt otroligt givande jobb..
malin som frågar om varje backe, om den är brant eller inte..
Mikke som sjunger om att det inte finns någon teckning på berget och som åker skidor med vanliga skor och gärna avslutar varje mening med fuck you all..
Freddies otroligt låga skämt och ordvitsar..
saltan som sover bort hela dagen för att sedan gå all in på kvällen...
Lojsan som surar för att någon sovit i hennes säng...
Peter som bjuder på kaffe..
Carlos som alltid blir alldeles för full..
Gustav som alltid busar och knäpper upp skidorna i backen och som gärna åker 3 i liften..
Luffan som dör när hon går upp för mördarbacken..
Daniel som blandar drinkarna åt alla på förfesten.

E vi taggade......?? Tyvärr varar inget för evigt och halva gänget har stämplat ut för säsongen!
Synd, att dom missar kräftskivan..;)

Men nu vill jag ju nästan bara åka hem, hem till min lägenhet, till mitt jönköping, till min familj! Har mycket att längta till.. Har 3 resor på G.. varav en blir av dirr, Dubai :) Dom andra är en hemlis.
Men först blir det 2 veckor av jobb, jobb, skidåkning å ännu mera skidåkning.

Pusssss!












Luffan

Gullegris!

Tack för allt <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: