2011-01-18
 11:32:45

Vilken dag!

Alooo!
Gårdagen var kanon! Gulle ringde o väckte mig så jag skulle komma upp tidigt och sedan sprang jag in i kläderna och bort till jobbet för att äta frulle. Gurra fixade en grillad ciabatta med extra kärlek. gottt! Åkte sedan bort mot åre där jag mötte upp Johan och Sid(sälen folk) och sid's 2 jobbarkompisar.
Vi åkte sedan hela dagen och det är gött och åka med sånna Åreveteraner, haha. Vi mellanlandade längst  bort på rödkulleområdet för fika o kaffe. När vi kom till VM6an sa alla hejdå till varran i backen.. Det här blir ju inga problem och hinna hem innan liftarna stänger tänkte jag. När jag kommer ner så är sittliften avstäng för tekninskt fel. Får då ta en 2mannalift jämte. Där det är kö i minst en kvart..Då blev det väldigt tight med tiden.
I liften träffade jag världens skönaste åre-gubbe som åkte 2 backar till med mig sen för att jag var så trevlig. haha! De 3 sista liftarna jag tar påpekar dom att det är sista åket..
Jag fick stressa ihjäl mig och tog sista liften upp på berget 14.58.  Liftarna stänger ju då 15...Wiho!

Snabbt och slira om för att möta upp chefen på vändplan här nere, nu skulle vi ut på äventyr. Vi visste inte vart vi skulle utan hade enbart fått riktlinjer om klädsel. Vi hamnade tillslut i Tännfors som tydligen har Sveriges största vattenfall. Det var skithäftigt att se.
Det fanns sedan en iglo som jag tyckte va kul att gå in i. Då öppnade guiden dörren och där fanns en lång gång som ledde till olika rum. Helt otippat från vår sida! Först ett sovrum, sedan ett rum men den stor bar med sittplatser. Och sedan en stor kyrka. Detta kan alltså jämföras med ishotellet, bara mycket mindre. Från alla rum kunde man gå ut och komma ännu närmare vattenfallet, nästan gå bakom det. Var ganska impad av ljudet. När du stod vid vattenfallet fick du nästan ont i öronen så gick du en meter in i iglon så var det knäpptyst.
Alla var gjort i snö och is och det var sjukt häftigt därinne. Går knappt att beskriva utan måste upplevas. Åk dit!Dom arrangerade ganska mycket bröllop där och det kan jag förstå! Synd att jag inte redan där hade köpt min kamera..Gurra hade med sin så ni kommer nog få se lite bättre bilder sen.

Vi åkte sedan vidare hem till Eva & Peter(ägarparet) i deras nybygda hus och hade trevligt. Lekar, fondu, blåbärspaj, prisutdelning och ännu mera lekar gjorde kvällen väldigt trevlig. ( mamma jag har en massa tips till dig inför nästa midsommar) Allt mys med lilla Olivia gjorde också kvällen lite, världens snällaste bebis, hon gillar mig, ja gilllar henne. Tror ni jag får ta med henne hem sen? :) Pax då!

Alltså, en riktigt riktigt trevlig dag och kväll :)

Ikväll är det handboll på schemat, och jag ska få träffa Fia! Wiho! Hon och tobbe har kommit till åre för att stanna! o ingen är gladare än jag! Så idag slår jag ihop årefolk med sälenfolk. Vi ska till johans restaurang som är en sportsbar, och kolla på matchen. Johan, fia & tobbe.. sen mitt crew på berget. Mys!

Så, nu till det roliga..... bilerna! :)




















Anonym

Häftigt! vilka grejer du får vara med om. verkar vara en bra chef och mysiga kompisar du har i Årevärlden. Oj, så mycket vi har att prata om på vår resa i april, längtar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: