2011-01-30
 02:19:36

SNÖKAOS....

Jag ligger utslagen i sängen, vilken jäkla dag! Vaknade och hörde direkt, snöstorm. Alltså kommer vi inte ha ett skit att göra idag, trist! Men så fel jag hade. Åre-backarna var ju avstängda och restaurangerna med.
Lördag brukar vara en sista dag för alla som har semester och klart dom ska ut å åka då, storm eller inte storm. Alltså åker allt folk i björnen och alltså värmer sig alla(gärna hela dagen) inne hos oss.
Jag blev inringd en halvtimma tidigare och fick få baklänges till jobbet för att kunna se något, haha.
För att sedan fatta mig kort, så satt vi i skiten hela lunchen.
Jag stod i kassan och kön tog aldrig slut. Chefen va sjuk, vi övervägde och ringa in vår alltiallo men vi kände ändå att vi kör bara. blev lite körit där ett tag när en norsk jenta skulle beställa en fatöl. Står typ 10 pers i kö bakom. Hennes kort funkar inte, där jag knappat det manuellt så tar fatölen slut. Som att inte det var nog ringer telefunken, hejja lollo!
Vi överlevde lunchen men eftersom vi nästan hade fullbokat på kvällen hade vi bråttom att duka upp allt.  Jag började undra var freddy tagit vägen när jag visste hur mycket han skulle preppa. Jag ringde å ringde, tillslut ringer gurra och säger att dom kört fast med skotern pga. för mkt snö, helt omöjligt att rubba den. Så freddy börjar gå till jobbet istället. Han kommer sent och han har skadat ryggen när dom försökte dra upp skotern... När första sällskapet kommer ligger freddy ganska långt efter.. Sista sällskapet kommer försent då taxin inte kommer upp och inte vår bergsklättrarbil heller...Snöstorm!!
Men vi överlevde kvällen, och alla gäster var nöjda och glada, å det var länge sen jag sålde så mkt fördrinkar;)
Som min gammla vän sa till mig, det värsta som kan hända, är att man sitter i skiten. ;)

Varje kväll är de alltid någon som vill gissa vart jag kommer ifrån, och idag satte dom det. Och då fällde dom kommentaren, Jönköping? men va gör du då i åre. då kan du ju åka skidor i Hestra!
Haha.. den enda dagen jag hellre skulle åkt i hestra än i Åre hade nog varit.. idag!

Å ni kanske tycker att jag är galen när jag säger det här, å det är jag säkert osså, men det är sånna här dagar, som jag gillar mitt jobb extra mycket ;)

Nu däckar jaaag, natti!








syrran

Du behöver inte vara så långt upp för att få fönsterna att se ut på det viset! För ett år sedan såg det ut så här i Anderstorp http://gunsansvardag.blogspot.com/2010/02/100-inlagg.html

=) Ses om 10 dagar!



PUBLICERAT: 2011-01-30, 21:06:34 | URL: http://gunsansvardag.blogspot.com
Liffo

ses on två dagar så skotta på!


Liffo

ses on två dagar så skotta på!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: