2011-01-26
 21:21:01

Mat, show, mat, gym, mat.

hejjje! Vi börjar med att jag gillar mat, mat är livet. Så nu vet ni det. Jag har ju knappt tid med er, och när jag har det så crashar datan. Ger den nog inte tillräckligt med kärlek å då säger lilla burken ifrån, mer kärlek åt folket(och våra datorer)

Nu kom jag precis hem från gymmet, börjar komma igång riktigt å vi peppar varrandra. Å lite taggad blir man när man åker skotern dit osså.. Annars har dagen bestått av jobb, har knappt haft några gäster så har fyllt på öl å vin å inventerat, sorterat o städat. Inget kul men det behövs ju osså göras ibland. Har även hunnit med ett överdrivet långt personalmöte...

Igår var jag på Wallmans dinnershow som är på dippan. Johan bjöd med mig då det var en kväll för gammal personal, restaurangare i byn och wallmans styrelse. Det var fullbokat, alltså fullproppat, 220 pers. Vi började med fördryck hos en av johans vänner Anna. Vidare till dippan där det först var ett glas bubbel och laxsnittar, sedan blev vi placerade vid bordet och sedan började showen direkt. Det var ett späckat schema då allt skulle va klart till en viss tid för sedan var det nattklubb. Vi började med 3 olika tappas, där den goadaste så klart va skagen :) Förrätten var en svampsoppa, varmrätten gödkalv m potatiskaka och 3 olika desserter, en chokladtryffel, en blåbärsmunk o tiramiso.(mycket möjligt med min första felstavning sen jag startade denna blogg) Maten var god o showen var grym. Elvis, tomas ledin, och rock tema. Även lite allsång med den blåa kavajjen, grymt!!

Imorgon ska jag freddy o louise iväg till Östersund. Östersund är den närmsta stora staden om man vill shoppa lite och den ligger 11 mil härifrån.. ganska långt kan man tycka..Så vi har fjäskat in oss hos gurra hela dagen och kommer få låna hans bil. Det ska bli skojj å åka på tur :)

Nu kommer boysen som ska laga mat åt mig, eller blir nog freddy som lagar. Spagge med köttfärre, mums :) Själv har jag varit duktig och fixat ljusbelysning m en massa tända ljus, lite de som ligger på mitt bord. Jag har nämligen fått ett smeknamn nu, cosy. Vet inte om jag sagt det men det kommer från cosypants som jag hade på mig på nyårsafton ;) haha. men jag gillar ju mys så jag är nöjd. Ett annat smeknamn jag har fått är gourmet, det klagar jag inte heller på, haha!

Näheee, mat va det ja! här kommer lite mina senaste bilder från herr ajfån, min bäste vän! för bilder är allt roligare än text, vi börjar med mig igår, on my way to wallmans!



Kom in på jobbet idag, och bad om en frukostmacka. Då kommer grabbarna ut med den här. Jag gillar att bli bortskämd asså, haha. Kan ju säga att jag har halva inne hos kockarna. Jag kallar det kärlek! :) Å sen va ja mätt hela dagen, hhaha!


gurran slet hårt i köket idag..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: