2011-01-14
 00:06:58

ÖTsky

Hejhopp gummisnopp!

Har jobbat  nu de senaste dagarna. Aldrig börjat så tidigt typ, klockan  9 var jag inloggad å klar att jobba!  Skänkte en tanke till alla er som börjar era jobb vid 7 och log över att jag inte gör det! haha
Igår blev det att baka en massa negerbollar å göra massa våffelsmet innan lunchen.. sen lunch, sen afteski, sen kväll.. Kvällen gick bra, bara 2 sällskap. En gäst frågade om jag vill säsonga i stockholms skärgård till sommarn på en krog som han ägde, va lite kul å få veta att han hade velat ha mig som anställd:) Idag blev det att vakna lika tidigt, för att göra en massa morotskakor och sen gjorde jag även lingon & blåbärs sorbet! Fördriver tiden med bakning eftersom luncherna är så sega nu..Lite folk.. Å det är kul.. :)Att baka alltså, inte att det är lite folk.. ;)

Å igår var det våran dag, eller det skulle varit våran dag. 4 år igår.. Å det var faktiskt jobbigt. Hade inte tänkt på det dagen innan. Men när jag skulle kolla klockan på mobilen så såg jag att det var den 12.. Som tur var jobbade jag som sagt hela dagen så jag hann inte tänka på det så mycket.... Men det kändes, och det kommer det nog göra nästa år också, och nästa igen. för det var ju våran dag..


Idag har det snöat, nu snöar det, imorgon är det sol säger vädertanten på tv och min herr iphone håller med! En sak till jag är ledig!! Kan ni möjligvis gissa vad jag ska göra...? :)
Känns sjukt att jag är ledig en fredagkväll, det händer inte på dom jobben jag har. Men vad ska man göra när vi har noll bokningar på kvällen? Men en sak är säker, jag saknar baren, saknar vellan. Hade det vatt möjligt hade jag lätt ställt på å jobba gratis där imon bara för att. Men man kan ju inte få allt.. jag får ha mys med mina goa glada kollergor här. Eller kanske en utgång.. Har inte ens nämt dialektskillnaderna för er än. Helt sjukt va alla hackar på alla, å jag lär mig nya ord å uttryck varje dag.. Blir mobbad för at jag inte kan säga R. Visste inte att jag inte kunde det förrens fredrik märker alla mina ord. Han skrattade ihjäl sig när jag sa till en gäst att det var örtklyfftpotatis. Alltså en örtsås/sky man blandar runt försökte jag förklara. Men de lät tydligen ÖTsky. ;)
Folket här på  berget betsår av, 2 Årebor, 1 Lundabo, 1 stockholmare, 1 gotlänning,1 boråsare, 1 sölvesborgare & 1 smålänning vid namn Lollo. För louise är den andra tjejen, å jag är lollo. Lätt å hålla reda på, för jag lyssnar ju aldrig när nån säger louise. Eller......?


annan rolig övrig fakta är att jag befinner mig, bor & jobbar  700 meter över havet.... Det är ganska högt upp, nu vet ni det med, varje dag lär man sig något nytt. Själv lärde jag mig att hissa ner flaggan från flaggstången på jobbet..

En tredje rolig grejj är att kusinen Nicole & hennes påg johan är hemma i sverige igen, Välkommna till kylan!
När jag ändå är så gullig och skickar iväg hälsningar vill jag ge bort lite extra kärlek å en kram då å då! Som nu! Lite mer lollo till er- En del till malmö, en del till jönköping, en del till anderstorp,växjö, sälen & åre....




Nicole

Stora kramar till dig där uppe! Hade lätt kommit upp och hälsat på om jag hade haft råd...


Anonym

Stora kramar till dig från oss i Anderstorp, vi saknar dig och hoppas att vi snart ses igen.



(flagga upp = Hissa, flagga ner = Hala ;-) )


Lovisa

Du tog väl stockholmarens nummer??

Jag har bestämt mig att jag med ska säsonga i en skidort sen när jag är klar syrra! Fast hade gärna gjort det nu! Inte tagit ett enda steg med pjäxorna denna säsongen!

Ditt åreliv e ju så underbart!

Ta hand om dig!!



PUBLICERAT: 2011-01-17, 10:35:07 | URL: http://lovisan.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: