2011-01-29
 00:58:41

drinklista!

Nu är det storm här, tror att hela taket blåser bort snart. Och själv är jag, gillar inte att vara själv, inte min grejj nånstanns. Nu har jag börjat vänja mig vid att sova i en egen säng, men att ha ett hus för mig själv är då inte gulle. Louise är ledig imorgon och sover hos sin Hampus nere i byn.
Har varit en lugn dag på jobban idag, som vanligt kan jag nästan säga. Kan allt där nu, så nu är det rutiner, men det rullar på. Och tänkte på det idag, jag måste ha det softaste servitrisjobbet man kan ha. Jag vet exakt hur många sällskap som kommer, hur många personer och dom har förbeställd mat. Alltså är det bara dricka jag behöver ta beställning på, därav de flesta tar vinpaket. Jag får aldrig några drop-in gäster. Kan nästan inte(om inte nått väldigt konstigt skulle hända) sitta i skiten. Som idag, jag gick och städade lite, vek lite servetter, tvättade.. Alla är glada eftersom dom har semester. :)
Jag saknar kaoset, när det är full rulle å man bara kööör, när man har 83983 saker i huvudet å sätter allt och nöjda gäster lämnar stället. Nu är det som upplagt för att alla ska vara nöjda, vilket är bra iofs, men de är liksom inget jag behöver kämpa för ;)

Idag hade min chef Eva som är mammaledig fixat klart drinklistan som JAG har gjort, är faktiskt lite stolt, å dom blev så fina. Här ska det göras fördrinkar :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: