2011-02-06
 17:11:35

jag lever, e bara lite nani:)

Okej, nu har jag tagit min datorposition i soffan och vet knappt var jag ska börja. Har ju hänt så mycket sen sist.
Som ni nog alla vet har papi varit på besök, han kom i torsdags. Vi har hållt högt tempo hela tiden och imorgon är tanken att jag bara ska sova, sova å sen sova lite till. Ska väl iofs tvinga mig till att träna för det har jag också missat nu när han varit här.
Vi börjar med gårdagen, då vi körde i 110 hela dagen..
Uppe med tuppen som vanligt. Liffo fixade frulle, och när vi ändå är inne på frulle bör jag näma att vi har kört en äggtävlig, som jag vann. Lite därför jag nämner den, för att jag vann. sa jag att jag vann?
jag anser att det är helt onödigt att ta tid när man kokar ägg, utan det är roligare att leva lite farligt. Blir det ett perfa löskokt ägg så blir det en perfa dag, ägget bestämmer, lite så jobbar jag ;)
Igår fixa liffo frulle å idag jag,  å mitt ägg vann.
OK, åter till historien.. Vi käkade som sagt frulle med ett halvkasst ägg;) Tog oss sedan ut i backen och åkte bort mot åre. När vi var vid VM6an tog vi bussen bort till Duved och åkte där i några timmar. Åkte tillbaka och åkte från VM6an upp till vårat berg i björnen igen, å då  var det skönt att vara hemma tänkte vi. Men när vi kom hit så lockade det ju med lite after ski. Så in på restaurangen för lite bira. Där slöt freddy upp och vi bestämde oss för att åka vidare mot copperhill. Sagt å gjort. Skotern tog oss dit. Men istället för att träna blev det relax.. Bad i poolen å bastu, så gött!! Åkte sedan hem å bytte om för att dra ner till byn och äta.. Väntade in killarna som skulle köra oss så jag och pappa drack cider och kollade youtube klipp.
Lite inhandling på Ica å sedan ner till byn för att ha mysmiddag med paps på liten krog. Tog taxi hem och däckade ganska fort efter att ha hållt igång precis hela dagen.. Men vilken go dag bör tilläggas :)

Idag väckte jag pappa, ja grymt va! Jag är stolt. Jag kokade som sagt de perfa äggen och lyckades även med kaffet. Pappa, du kan ju inte allt kanske ;) Ut i backen så klart, å idag joinade Gurren oss. Synd med lite kasst väder idag, snöade hela dagen..Nu kom vi nyss in från restaruangen där vi käkade varsin viltburgare som satt gött i kistan. Pappa åker hem med tåget halv 8.. Efter det får vi se vad som händer för min del.. Alla ska tydligen ut, men just ikväll så lutar det åt att soffan tar hem förstapriset, ja köpte ju popcorn igår jöö......

sammanfattning, när pappa kommer på besök, tar det på krafterna. Tidiga morrrorrnar, mycket skidåkning.. Och att jag sedan jobbat på kvällarna resulterade i grym trötthet. jag är utbränd ;)
men bara ladda upp batterierna, för på torsdag blir det upp lika tidigt för att hämta upp syyyyrrran. Wiho!!



Ja ni ser ju, ägget gör ju bilden..



Liffo in action



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: