2011-02-27
 01:31:02

jag e inte bitter..

Död efter dagens otroligt underbara jobbpass. Man är ju inte 20 längre..
satt inte alls i skiten, inga konstigheter eller krångligheter..
och absolut inga skrikande barn som skulle klättra ut genom fönstret.. eller?
Tur att jag jobbar med goa fredrik..

Han tyckte jag var professionell(sjukt svårstavat ord) när jag uttryckte mig såhär:
-Ursäkta mig, men skulle ni kunna be era barn att dämpa sig lite eftersom det finns andra sällskap i restaurangen.
han tyckte sedan att jag skulle gå ut å fråga:
-Aha, ni vet inte vad DÄMPA BETYDER ELLER?! Det betyder att dom ska HÅLLA KÄFTEN!
Tur att fredddie är i köket och inte jobbar som servitör, vi skulle nog inte haft många gäster då, haha.

Dagens mening från honom är helt klart:
-Varför skaffar man barn när man inte kan ta hand om dom?
True story!

En annan rolig sak han kläckte ur sig när vi promenderade den långa vägen hem tillsammans var:
jag har alltid undrat en sak, när folk går på restaurang. Då tänker dom ju. Bra, jag har nycklar, plånboken, mobilen.. Men jag plockar ut min hjärna och lägger den här utanför så jag slipper tänka nått, så kan jag sätta tillbaka den när jag går ut.....

haha, han var inte alls bitter efter dagen. Men detta var som sagt en dag av alla dagar. Och detta var den där gästen man inte vill ha, den där 1 av hundra. Som vi tydligen råkade träffa in några av på samma gång. En dag då man hinner undra både en och fem gånger varför man valde denna branschen.. Trodde ett tag där att jag gick i min mors fotspår å va förskolelärare idag.. Men annars, så älskar vi våra jobb ;) Nästa jobbpass e på tisdag, då e vi glada å taggade vetja! Kom å ät!

Å imorgon är det tydligen uppgång lite för jätte tidigt.
Jag o freddie ska hyra bräda! Lycka till till mig!
Har lovat chefen å inte bryta några ben..
Sov sååå goott!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: