2011-02-13
 19:23:52

oslagbart

Är lite deppig just nu. Lämade av systern min, (som för övrigt heter Gunhild i andra namn,) på stationen nyss.. Hade gärna behållt henne några dagar till. Fick en väldig hemlängtan(dvs. jönköpingslängtan) o ville nästan också hoppa på tåget!
Men dom dagarna vi har haft är svårslagna. Snacka om att syrran prickade in dom bästa dagarna för att komma på besök. "Säsongens bästa dag" har man fått höra av de rutinerade åreborna som är gammla i gemet..

Vet knappt var jag ska börja, men tänkte skriva lite om varje dag, så håll i er. Det här kommer bli ett långt inlägg;)

Torsdagmorgon o lollo e uppe med tuppen o hämtar gunsan på stationen tidigare än vad som är bra för hälsan.. Sosson fick hyra skidor o eftersom vi bor på ett berg så fick hon ta stjärtlapp ner för backen, å ja skrattade så jag dog, nästan.. Inget bra väder dock så vi värmde oss typ 3 gånger..Lunch på jobbet och sen körde jag kvällspasset!

Å eftersom det snöat sönder hela torsdagen vaknade vi upp med 1 meter puder, minst. Övertaggade o ute i backen halv 10.. Man behövde inte åka offpist ens, eftersom det var så mkt puder även i backarna! Sjukaste åkningen jag varit med om.. Å efter ett tag var det puckelpist över hela åre- området. haha, här snackar vi träningsverk. Bästa var när kabinen öppnade o vi var bland de första upp på toppen! Solbrända blev vi!! Kan väl nämna att jag ramlade i sittliften osså, HAHA. På kvällen jobbade jag o hela ligan var inne å åt fondue, mys :)

Lördagen, vilken jäkla dag!
Upp tidigt, åkte in mot åre för att ta bussen till duved. Perfa väder, perfa backar. GRYMT!
Åkte hela dagen o käkade lunch i backen.. Tog sedan bussen in till åre igen för att snabbt säga hej till fia & johan på allstar sen gå vidare mot RIX FM festivalen o kolla på Dannyyy ;) Efter festivalen tog vi bussen hem, fixade i ordning oss och gurra anslöt till truppen. Vi hade allsång, gurra var trollkarl o alla hade sköjj. Taxi till bygget för å kolla på Danny. Dansade hela natten lång och fick höra att jag var äldst av mig o soos. Jag var nöjd, haha. Och tog sedan snålskjuss med en chartrad buss till copperhill. Det var ett stort företag som hade vatt ute.. En gick förbi oss o ba: - jaha, å ni är nyanställda ser jag?
Haha, allsång i bussen och när vi var framme träffade vi en snäll taxichauffför som körde hem oss gratis, han skulle ju ändå ner menade han. Snällt! Däckade vid 4.... Där snackar vi en långdag...

Idag har vi också gått upp tidigt, ja fråga mig inte hur vi orkade.. Vi var 5 som åkte idag och vi flummade sönder överallt o ingenstanns. Freddy åkte hela dagen utan stavar.. vi sjöng, åkte tåg å gurra busade som vanligt med att knäppa upp allas skidor. värmde oss å träffade magnus betner..Åt sedan på jobbet å sedan körde jag sosson till tåget, buhuuuuuuuu.

Nu har jag en påse lösgodis. O snart e det solsidan....
Här får ni lite gooooa bilder!














KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: