2011-02-15
 21:05:06

Kvalitetstid..

.. med mig själv.

Fick hoppa in o jobba idag. Stackars Louise(inte jag, utan den andra Louise då) hade så ont i magen så hon knappt kunde röra på sig. Så jag fick upp å hoppa å va på jobb vid 9.. Städade, fixade å trixade å hann göra både stora lass med våffelsmet & blåbärssorbet innan de första frusna gästerna kom in. gjorde inte samma tabbe som förra gången med att hälla i bakpulver från början, sväller ju litet väl mycket då, haha.
Varit kallt nu flera dagar, å det märks.. Då alla kommer in å äter lunch tidigare och folk skippar after skin..
Blev ganska glad med när jag räknade ihop mina timmar, känns som jag har haft semester i en månad nu, men jag hade tydligen fått ihop en heltid.. Vad hände där. Kanske för att man är van vid att jobba så mycket mer bara.. Flummade ganska mycket på jobbet, som vanligt.. Jobbar nog med några av sveriges roligaste personer..

När vi tränar så lyssnar vi på musik via min mobil, inkopplad till högtalarna. Men nu har någon mojje snott sladden, så vi fick ha en radiokanal på. Och det finns 4 att välja på, och det ska tilläggas att det är SPAavdelningens radiokanaler. Så det är fågeljud, havsbrus, jazz o nån mer skitkanal som passar när man ska typ däcka till en masse. Man blir inte sådär övertaggad på å träna. Näe, man blir mer avtaggad. Freddy fick ett infall och sa att det var som ett gäng kärringar från nått hem skulle sitta på gymmet å rehaba upp sin brutna lårbenshals(HAHA) fortsatte sedan med å att träna med den musiken på copperhill, var i jämförelse med att spela rave-musik på lilla tyrolen en kväll.. Och när någon gäst skulle kommentera till oss att det kanske inte var så lämplig musik, skulle vi ha detta som motlägg, JAHA, MEN TESTA ATT TRÄNA PÅ COPPERHILL DÅ! Vår chef gillade inte förslaget.. Han gillade inte heller mitt förslag att jag borde få ha som personalförmån att fixa mina naglar, man säljer ju vinflaskan så mycket bättre! konstigt.

Carlos la också en fin kommentar idag när han gjorde en tabbe. - Amen jag är ju som en fågel, dum i huvudet.
Haha, vem sa att fåglar var dumma.. :)

Tillbaka till storyn, Var ganska seg å nani efter jobbet och tackade nej till både träning och kvällsåkning.. Killarna fick dra iväg på tur själva. Istället mös jag ner mig i soffan under ett stort täcke, tände ljus, popade popcorn o lyssnar på bästa mysmusiken.. Checka in min myslista på spoty:) Letar lite lägenheter..Går sådär.. å snart blir det ett avsnitt one tree hill.

Bästa...

de e sämsta e att min data e mojje, min älskade vän..:(

Puss


Anonym

Skönt att veta att du varvar jobb, träning, pary och relaxing i soffan! Ha det gott! Kram från mamsen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: