2011-02-11
 01:40:49

hihi

Jag lever, jag andas, större, starkare, snyggare å bätte än någonsin........ =)

Aja, vet inte va som hände, men nu stryker vi ett sträck över dåtiden och riktar in oss på nutid & framtid. Sosso, min underbara favorit syster av alla systrar jag har över hela världen är på besök i byn Åhrey. Å jag älskar det. Har saknat henne lika mycket som en mus gillar ost(om dom nu gillar ost för dom vill inte bli fångade o dö längre när osten ligger i fällan) Hade jag fått bestämma hade jag haft henne i samma stad som jag, typ jämt!(asså sosso, inte musen) Men hon har ju fallit för malmö o jag gillde jönköping. Inget stavfel, utan jag är inne i en fas i mitt liv där jag tycker det är kul att lära mig dialekter. Å på gotländska säger man: JAG GILLDE DET.. dom pallar liksom inte säga hela ordet, så dom förkortar allt, lite som jag, så varför inte ta efter det.... gillde, somde, lagde osv.....

Idag har vi åkt skidor i kasstväder, alltså frusit, vi har snackat en massa för å komma ifatt om vad som händer i våra liv, vi har ätit vitlöksbröd med färskost, ja allt sånt som systrar gör. :) Och sosso har åkt stjärtlapp ner för slalombacken, det var en rolig syn.. Haha!
Jag har även jobbat, och idag var en bra dag, jobbet leker just nu. Jobbar med en grym kock, o vi serverar grym mat. Har haft nöjda gäster, som druckit mycket drinkar, varit glada, å dricksat mycket.

Ja just det ja, det har dumpat precis hela dagen, kom inte in i stugan efter jobbet för all snö, MINST 2 decimeter, ingen överdrift, utan dagens sanning. Och imorgon ska det bli sol, om man ska tro dom som kan sånt om väder.. Å jag är övertaggad. Ställer klockan på halv 9.. eller okejj, kvart i.


Puss.



Killarnas dörr i förgår, tänk då nu, muhaha!


jag busar på jobbet... :)


Anonym

Kul att ni trivs! Världens bästa döttrar!

Synd att jag inte kan vara med er! Kramisar från mamsen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: