2011-02-02
 23:06:41

Chokladbakelse

Hej alla söta!

Idag har jag jobbat hela dagen, har varit en lugn dag.  På kvällen hade vi ett sällskap på 3 personer, det var de enda som var bokat. Vanligtvis brukar chefen ta det själv, både hämta, laga maten & servera. Men idag ville han vara hemma med sin sambo å ha myskväll eftersom hon åker till Spanien imon och blir borta i 3 veckor. Freddy hade mycket att fixa i köket inför de närmsta dagarna så därför blev det så att vi två jobbade i stället.
Jag fick hjälpa till med det han hade att fixa, jag lagade en chokladbakelse som vi har som en av våra desserter, och det är typ det godaste jag har ätit, och hur gott som helst att göra. Mamma, du måste prova!! :)

Chokladbakelse - ca 40 st. (så ja ni får dela på det dära ganska mkt om ni inte vill ha massa i kylan)

600 gram smält choklad
3 dl socker
600 gram smör
12 äggulor
12 ägg
3 dl vetemjöl

Smält chokladen.
Vispa socker och smör. Häll sedan i äggen och sist vetemjöl. Blanda sedan i chokladen.
Lägg i formar, (gärna nått liknande som på bilden), frys ner( om ni inte ska göra dom direkt då).
Ca 8 minuter i ugnen på 200 grader. Der ska fortfarande vara kladdigt i mitten.

MMM precis, världens enklaste.. Ååå den som lyckas göra detta utan att provsmaka, å den som lyckas med att bara provsmaka en gång, borde typ få ett pris. SÅ GOTT. På menyn serverar vi detta med en rårörd lingonsorbet och sesamflarn. Perf kombo då sorben är väldig lätt å frisk medans chokladbakelsen är sjukt god o sjukt pampig, därför ska man inte göra de i förstora skålar då det lätt bli för mkt..


Bilden är tagen när jag inte fixat kanterna, för så smart e ju inte jag att jag tar bild på både och. Insidan kan va hur som, då dom sväller upp snyggt i ugnen :)




Anonym

Detta goda kanske passar att ha som efterätt/kaka till min fest på påskafton?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: