2010-09-19
 10:11:51

gulle

jag hinner knappt med mitt liv, så hur ska jag då hinna uppdatera er... =)
Såhär såg/ser min helg ut..

Fredag jobb 15-22 sedan utgång  
lördag jobb 11--03
Söndag jobb 11-01

Alltså 37 timmar och en utgång på en helg..
Så jag kan faktiskt erkänna att jag är ganska så mör..

Funderar också en del på vad mina familjemedlemmar gör.. Soffiproppen som skickar sms om dagens ilandsproblem. Hon är på Hawaii, hon vill sola dom andra vill shoppa.. jobbigt läge sis.
Mammi är i italien med ett tjejgäng, inte helt fel det heller..

Men som sagt, jag klagar inte, jag delar bara med mig ;)


Vara duktig och rösta skulle jag ju vara med, igår när jag va helt bakis gick jag upp tidigare för att hinna med detta, och när jag kommer dit är vallokalen stängd.... Jaha, å i torsdags var det för mkt folk så jag hann inte.. Kanske inte är meningen att jag ska få rösta.. Iom att den var stängd hade jag 35 minuter att döda inne i stan innan jag  börjar jobba, å det är inte det lättaste i det skicket jag var i, plus att det ösregnade ute. Fast inne i juneporten( ovanför tågstationen för er bönder, haha) så sätter jag mig på en bänk. Måste ha varit min tur dag då på ena sidan sätter sig en äldre sliten själ, en man som förmodligen inte duschat på veckor. Det luktade inte hallon.. På anda sidan sätter sig en familj bestående av mamma, pappa och 5 barn. Dom hade köpt fika och skulle nu lyckas äta detta på en bänk. Ungarna var överallt å ingenstanns, tom på mig!  Behöver jag påminna er om att ja va bakis?
Så summan av kardemumman är att jag aldrig vill ha 5 jobbiga kids, speciellt inte hungriga å överallt, å inte heller en man som inte vet vad en dusch är. Är det för mycket begärt??????



Men för att lätta upp stämningen lite måste ja dra till med några visdomsord som min farmor brukar sjunga så fint;
-Nu ska vi vara, nu ska vi vara, glaada!

Avslutar dagens inlägg med att önska ag ett trevligt äventyr.. =)


Lovisa

5 skrikande barn, bakis eller ej, ALDRIG I LIVET!



PUBLICERAT: 2010-09-23, 18:15:55 | URL: http://lovisan.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: