2010-03-08
 12:01:39

Sweet home

Hänt mycket sen jag skrev sist.. Jag har lämnat partylivet i Grancan och begett mig till våran myslägenhet i Jönköping.

Blev lite stressigt när jag vaknade i lördags, trodde jag skulle ta halv 12 bussen in till flygplatsen. Men när jag kollade biljetterna igen var ja tvungen att ta halv 11 bussen annars hade jag kanske kommit försent. Stressigt! Eftersom jag inte hade mat på flyget var ja tvungen å sticka iväg och köpa baugetter.
Efter att ha skrivit en farväl lapp till mina kära rumskamrater som sov gott när jag gick tog ja bussen mot Las Palmas airport.

Framme vid incheckningen hade jag 13 kilo övervikt, VA!? 13, hur kunde det hända. Jo, jag hade packat överfullt handbagage för att slippa så mycket övervikt i min resväska. Allt förgäves när dom vägde båda 2.
70 euro skulle jag betala sa tanten bakom disken.
Jag fick lite smått panik och hade för mig att om man varit utomlands 1 månad får man ha 30 kilo+handbagage. Hon sa att det stämde men att jag var tvungen att bevisa att jag varit det.
Jaha, hur ska jag bevisa det?
Förklarade att jag hade bevis på min dator som ja hade med mig..
Hon, sur som hon var sa att det inte gick och kolla nu och hon inte kunde lita på mig eftersom då kunde ju alla 400 passagerare på planet sagt samma sak.
Jag stog på mig(kalla mig kingen) Lång kö bakom mig och tillslut ringer hon sin chef som säger att jag slipper betala!! Wiho, slapp lägga ut 700 spänn, hade varit sjukt sura pengar att lägga ut.. Det levde jag på några timmar sen:)

Jag hade som sagt beställt utan mat på flyget då det kostade 180 kr (!!!) Men noll koll som dom hade där fick jag ändå mat, wiho!:) slapp sitta mobbad när alla andra åt:) Väldigt glad för min dator också då det var dexter och how I meet your mother hela vägen hem..

På flygplatsen mötte A upp mig. Va obeskrivligt glad över att träffa honom igen. Stannade till på MC donkan i Borås för att fylla på i magen:)

Väl hemma fick inte jag gå in i lägenheten.. Stod utanför och väntade. När jag gick in fick ja en supprise!:)
har ju inte varit hemma sen dom tapetserat hallen/köket. Samt att vi hade ny hatthylla, köksbord och gardiner.
TACK Lena & Christer för hjälpen.
helt mörkt i lägenheten, massa tända ljus.. Champange, choklad:) Och tom en present:) Och till efterrätt, Ben & jerrys:)
Sen fick jag ett kuvert där det låg 1000 kr i. Det visade sig att jag hade vunnit nyårsvadet när jag var borta. Så nu får jag dricka läsk igen:)
Väldens myskväll blev det iallafall, mycket uppskattat!!


Igår spelade jag faktiskt match, fotboll. Var hur kul som helst. Visst jag hade saknat det. Men den känslan man hade på innan matchen var igång, det hade ja glömt. Nästan, nästan lite jätte sugen på att träna med Emelie i egnahem.. Men samtidigt vet jag att får jag ett jobb så går det inte. Kommer ju jobba massa kvällar helger då.
Tyvärr fick vi spö mot habo med 1 mål..
Stackars manne skadade sig när det var 4 minuter kvar och fick åka till akuten.  Va inte så farligt men nu går hon på kryckor..

Idag ska jag iväg och snacka med en restaurang om lite jobb, håll tummarna för mig:)

Skönt att vara hemma igen.

Kram L


Emelie

Klart du ska spela med oss :D du får ju vara med så mycket du kan :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: