2010-03-19
 12:01:33

provjobba gratis

Att ni skulle önska mig lycka till i förra inlägget, var för att ja skulle på min absolut första arbetsintervju!! Å ja, jag var nervös, speciellt mycket eftersom detta var ett jobb jag verkligen ville ha.
Det är som servitris och bartender på en stor restaurang i jönköping. Intervjun gick jättebra, han visade mig runt och vi pratade i nästan 1 timme, allt va verkligen seriöst för att vara i restaurangbranchen där vissa arbetsgivare inte vet vad seriöst betyder. I slutet av intervjun skulle vi boka in ett datum då jag skulle provjobba. Eftersom jag har fler jobb i sommar ville jag ha svar så fort som möjligt och bokade in måndag som provjobb. Han som höll i intervjun avslutade med att det kommer va ca. 8 st som provjobbar inför sommarsäsongen och 4 stycken som får heltid så självklart kan vi inte erbjuda er lön när ni provjobbar.

Jag ska alltså jobba en dag helt gratis för att dom ska bestämma sig. Det är väll inte mitt problem om dom har många som provjobbar? Tycker att detta kändes helt fel och vet att det även är fel. Sökte lite på nätet och det finns inte ens något som heter "provjobb" och man ska absolut inte jobba gratis, inte ens några timmar.

Så jag ringde upp honom idag, sa att jag var intresserad av jobbet men var inte intresserad av att jobba utan ersättning. Han försökte övertala mig att tänka om eftersom dom alltid gjort så här i alla år. Men tillslut sa han att han skulle kolla med ägarna och höra av sig igen.

Och säger ägarna att detta inte går, så är det nog inte rätt jobb för mig. Ingen borde jobba gratis, inte ens för en kväll. Grym är jag!!



Nu har jag precis kollat klart på sista avsnittet av familjen annorluna. snyft.. riktigt roligt program!:) Ska strax iväg in till stan för att köra ett pass på friskis..
Ikväll och imorgon blir det jobb :)
lite tråkigt att gå runt hela veckan och inte göra något, bara höra vad alla ska hitta på för kul i helgen.Och när helgen kommer ska jag jobba.. Blir iaf lite kul imorgon, adam spelar match så ska och kolla på den. Lena & christer kommer upp och byter tillbaka bil också, så nu är snart saab racing på plats. Då kanske jag får köra lite bil igen, var några månader sen..

En sak till, Lars winnerbäck är tillbaka i mina högtalare.. vår, sommar, kärlek.....
Den vackraste studen i livet,var den när du kom







KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: