2010-03-28
 01:20:15

Lite ost från min sida



Nu sitter jag här med mitt minnisvatten, en tallrik fil och lyssnar på lasse W. Fick sluta tidigt idag. Jag tar det från början.
Hansson och Svensson kom för att säga hej och för att vi skulle säga välkommna hem. Sjukt roligt att se dom igen. För er som inte vet så har dom varit på långresa i Asien och hade en hel del att berätta. Bruna, snygga och med nyinköpta kläder, ja man kände inte igen dom;)
Hansson hade med sig en flaska laulau. Detta var någon sprit, whisky trodde dom, som dom köpt (i ngt land)på petflaska(1,5l) för 20 kr ungefär, haha! Dom tyckte även våran lägenhet hade blivit sjukt snygg, va kul att höra:)
Jaa men iallafall, sen droppade Bennet in och lite senare kom även micke och pal. Vi drack grasshopper vi fick av bar-adam, mums. Sen var förfesten igång! Några drog och köpte pizza och själv drog man till bussen. Surt, hade så  gärna velat va med, va så sugen, men plikten kallar. En liten kul notis jag märkte var att ungefär 99% av alla som gick på och av min buss bärde på systemetpåsar. Kändes som alla gjorde det för att reta mig.












Så in på Velvet kommer jag, och det är helt tomt. Va hände med lönelördag? jag började med att duka upp restaurangen, 4  timmar senare dukar jag bort allt igen. 2 matgäster, 2 hamburgetallrikar. Så det blev att plocka glas hela kvällen ist. Kanske inte riktigt det jag tänkt mig när jag tog jobbet som servitris där, men får väll hoppas på bättring. Lugnt var det, och jag slutade redan vid 00. Och när jag slutade kändes det som jag inte gjort någon nytta alls. Jag hade inte behövts där. Jag hade alltså kunnat vara ute och festa, träffa lite folk och ha kul, kändes surt!!! Eller så hade jag kunnat åka hem till anderstorp och fira min bror med släkt och familj, men nähe.. Och på detta fick jag reda på att vi inte har OB när vi jobbar. Kan man ens bestämma det själv? "På mitt företag tar vi bort OBn." Skumt. Är det ens lagligt?
När jag väl slutat krockade jag in i en gamal jobbkompis som erbjöd mig ett ganska så bra jobb i sommar. Varför kan jag aldrig bestämma mig? Eller varför kan jag inte bara vara nöjd? Blir trött på mig själv ibland...

Nähe, nu har jag skrivit av mig allt ostande så nu ska jag somna in, jobbar trots allt hela dagen imorgon, utan OB.......



Redan på den tiden var ja skeptisk



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: