2010-01-13
 17:04:40

Kärlek vid första ögonkastet

Tjenixen sa sixten!

Igår hade jag och min påg 3 år.. Ja vet 3 år, helt sjukt länge. Så nu pratar vi om något annat.

Iaf, igår så var vi på Ikea för att köpa 79789 nya värmeljus i vinterkylan.. Kollade även in en matta och ett Tvbord som vi vill ha men som får vänta..Vidare till mediamark och kollade på tv. För er som inte har varit i pluttlägenheten så har vi en stenåldersTV.. Den börjar känna av sin ålder och mår inte längre så bra! Så en ny TV blir det snart iallafall:)

Var och hälsade på på 8glas, mitt gamla jobb! Var superkul och träffa alla och dom tyckte det var roligt att se mig med vilket kändes bra:) Har faktiskt saknat dom.. Konstigt nog hade dom inte anställt någon ny efter mig. Jag förklade hur det var för min chef och sa jag har sökt en del utomlandsjobb men att jag blir kvar här några månader och finns om dom behöver mig. Så kommer nog få jobba där en del verkade det som. bra bra!

Idag har vi också varit duktiga faktiskt! En promenad i kylan till Vätterhem för att kolla hur man gör när man vill tapetsera om.. Och det skulle kosta oss 1200 för att dom tapetserar vårt vardagsrum och då ingick tapeter! Jippi! Fanns en riktigt snygg fondtapet.. Ville man lägga nytt golv så kostade det 1400.. Det golvet vi har nu är en vitgrå plast matta!!
Så ett helt nytt rum för 2600..? Ja tack!
Har väl inte riktigt bestämt oss hundra men det lutar mot det!
Vidare promenerade vi till Racketcentrum där adam förmodligen ska köpa nytt gymkort. Det var hur modernt som helst och alla motionsgrejjer hade Tv apparater och spel och sånt man gör samtidigt som man tränar, om man nu vill det..

Tredje stoppet blev på Severinsmöbler där vi mest gick in för att titta lite.. Å där fanns den! Så fort jag såg den blev jag kär.. Den soffan vill jag ha nu!!
Asså vi snackar den snyggaste skönaste soffan genom alla tider... Så jag sprang och frågade va den kostade och förväntade mig 30 000 ( som alla andra soffor kostar där) Men fick till svar att den kostade 13000.. Lite dyrt tänkte vi fast den soffan är värd det! När vi frågade om mått tog hon fram prislappen och soffan vatt sänkt från 14000 till 11000.. (så hon vi frågade först hade nog noll koll)
Så vi köpte soffan.. Den kommer på tisdag eller onsdag nästa vecka..
I mina drömmar iallafall...

Vi får väll se hur det blir med inköp.. Först ska ja få en inkomst innan jag börjar spendera. Så duktig är jag.. Fast visst är man sugen.....

over and ut


jossan

va billigt :) vi måste ses snart lollo :) saknar dig



PUBLICERAT: 2010-01-14, 01:04:25 | URL: http://josefinestahlkraantz.blogg.se/
Nicole

Grattis på "3-års dagen". Till det där om att designa din blogg. Jag är inte så duktig på det där med design på bloggar. Det är jag frida och Nada som gjort min men jag och frida tänkte att vi kan försöka fixa din också. Dock så har jag väldigt mycket i skolan just nu så det får dröja ett litet tag om det är ok? Nästa vecka kanske? puss



PUBLICERAT: 2010-01-14, 10:09:06 | URL: http://nlindborg.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: