2010-02-08
 19:53:59

skål

Innan jag glömmer det.
När vi var ute sist drog Fanny ett grymt kul skämt.
Hon sitter och snackar med någon och kollar på mig och säger
- Lollo, va heter den där saken man lägger popcorn och godis och sånt i du vet??
jag kollar på henne som att hon är ganska dum i huvudet och svarar
-skål?!?!
hon skrattar och säger
- Ja men just det och höjjer glaset!
jag som trodde hon vatt trög.. haha


Nu är lägenhetstjötet klart. Jag och Fanny stannar här, iaf 1 månad. Sen får vi se. Anita & Melissa har kontrakt och kan inte byta lägenhet och det är dyrt och bara bo 2 så det blir bäst för alla.
Så imorgon blir det storstädning så alla får plats med sina saker i gaderoberna och överallt annars!

Idag har jag legat vid poolen, läst en bok, handlat men även sökt typ 20 jobb. jag har gått runt på alla närmsta restauranger men det är inte lätt. Det är som vinter för dom här nu(fast det är 22 grader) så många säger att vänta en månad och då börjar vi anställa, vissa hade inte chefen inne.. Men då lämnade jag CV. Känner mig ändå duktig Haha ett ställe bjöd på lunch då jag behövde vänta på att chefen skulle komma. najs. Ska även gå bort till alla stora turisthotell som ligger ca 5 min bort och kolla läget där. Är väldigt många svenska som jobbar där och en tjej från skåne som jag jobbar med nu visste att dom behövde servitriser med erfarenhet.
Så jag hoppas verkligen jag får napp, känns inte lita kul och ta telefonsäljar jobb bara för att få det att gå runt, även om jag tjänar bra så är det inte det jag är här för.

´Nu har jag precis kollat på ett avsnitt solsidan, haha sjukt roligt!!

Är sjukt förvånad över hur mycket dom har hjälpt anita när hon blev slagen. Polisen har varit här massa med gånger, många kommer hit och frågar om dom kan göra något. Polisen var här idag och körde henne till sjukhuset för att hämta rapport bara för dom vet att hon inte har bil här. Så många som  vill hjälpa till och så stort som det är här hade det aldrig varit i Sverige, känns ändå bra. Nu mår hon bra och ska nog börja jobba igen snart. hoppas bara dom får tag i killen annars för hon inga pengar...

Allt är toppen här!
Hoppas att du kommer och hälsar på sosso!!





eftersom alla vi 4 som bor tsm var i Thailand tsm blir det mycket snack om det, mycket bilder. Det var det bästa jag gjort i mitt liv och måste bara säga att jag saknar alla sköna människor.

Life is about,
50% what you do whit it
50% who you do it whit

Kram L



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: