2010-02-28
 22:03:43

Röd som en kräfta?

Hej Hopp!!

Knappt hunnit med att uppdatera då jag har haft fullt upp med systern min.
Började med att jag tog bussen för att möta upp tösen. Efter att ha  väntat på ett försenat flyg i 2 timmar kom hon äntligen!! taxi tillbaka till playa del ingles..
Vi gick till en mysig restaurang vid havet och åt skaldjurspasta och vitlöksbröd, mumma:)

Igår skulle vi åka till vattenland, trodde vi. Blåste för mycket när vi vaknade så vi valde stranden ist, trodde vi.. Blåste för mycket vid stranden så blev chill vid poolen. Sosso ville inte ha solskyddsfaktor utan tyckte min kokosolja var mer intressant. Dåligt val i efterhand..
På kvällen var hon rödare än en kräfta.. AJ!
Efter några timmar blev det moln och vi bestämde oss för att åka till ett stort shoppingMALL.
Hittade hur fina kläder som helst, har aldrig shoppat så mkt på en och samma gång, i samma affär!!
Gjorde en ADAM-shopping, allt på samma gång, en hel outfit. 2 byxor, 1 jacka, 1 tröjja, 1 skärp :)
Kvällen avslutades med OS-tittande på en restaurang tsm med min Banana split;)

Idag har det varit kanonväder och jag och Sossot har legat och stekt på stranden. Och ja, idag hade hon solkräm!! Hade med oss frallor samt baguett vi doppade i aioli (ny favvo)
Nu ikväll har vi varit och ätit Kina buffè, supergott..pratar jag mkt om mat? Kanske för att mat är livet..

jag och sosso kom fram till att det var 11 år sen vi var utomlands på solsemester sist, helt sjukt tycker jag. Eftersom båda har rest mycket. Så nu har vi ändrat på det, förhoppningsvis tar det inte 11 år tills nästa gång.
Dagarna går så fort när hon är här, trivs:)

Men mindre än 1 vecka till jag åker hem, hem till älsklingen och lägenheten.. Har saknat det något enormt, mer än jag trodde att man kunde.. Men nu vet jag!
Och sånn saknad jag har kännt, vill jag inte känna igen..

Imorgon blir det en båtresa! har bokat biljett och ska samlas vid 10 imorgonbitti, tidigt!
Ska snorkla, åka bananbåt, bada, soola.. Och har vi tur, kanske vi får se delfiner:) Håll tummarna.

Hoppas ni har det bra där hemma och att snön försvinner tills jag kommer:)
bilder kommer senare..


kram, L



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: