2010-12-29
 11:49:53

äntligen en långpanna!

Halooooo! Solen skiner och det är 9 minus..skidväder!

Nu sitter jag här å äter frulle samtidgt som jag filurar på en fördrinkslista till jobbet.
Ganska kul att telefonen ringde på jobbet igår och jag hade glömt bort vad restaurangen hette när jag skulle svara, så fort har det gått. Från sälen och en evighetsväntan till åre där det var in i kaoset direkt..
Upphämtad och inkastad i ett p-boende och direkt till jobbet. Har knappt träffat tjejen jag bor med och jag undrar fortfarande hur man får igång TVn, och vad är mikron å brödrosten?
Tycker det är märkligt att man som säsongare inte har mikro, det är ju det ända  man gör, värmer mat, haha! Som tur var kom jag på att jag jobbar på lilla tyrolen, ingen skada skedd :)


Igår blev jag som sagt inkastad på jobb, ingen aning om nått. Hade så klart läst på menyn någorlunda men allt satt ju inte i huvudet. Det var en helt ny kock också så ägaren va inne i köket och hjälpte han om han inte va å hämtade gäster (dom har det som grejj att hämta upp gästerna på berget så får dom sen  ta stjärtlapp ner när dom vill hem) så där sto jag, försökte läsa på lite viner(eftersom vi inte har någon vinlista än) ta fram vad dom hade beställt som skulle ha vinpaket, läsa på menyn, kolla vad vi har för drycker i övrigt.. Var ganska mycket att ta in. Första som händer är att bordet vill ha champagne, då var det bara springa bort å kolla vad vi hade.. Som tur va frågade dom inte vad de kostade, för hur skulle ja kunna veta det.. haha!
Å så fortsatte det hela kvällen, noll koll. Ingen hann ju visa nått. Men det var kul, å det gick bra! Dom var nöjda:)
men att presentera och prata om vinerna på vinpaketet där det var  viner jag aldrig sett var sådär gulle!

Så idag börjar jag vid 12 och kör lunch, afterski o kväll.. Sånna pass jag vill jobba hela tiden, så hoppas på det! För annars ruttnar jag bort i stugan, gillar inte att vara själv.. Å min roommate har jag inte sett glimten av!

Haha, nu öppnade en skidåkare dörren och frågade mig om detta va restaurangen, hahhaha ja skrattar fortfarande

Pusssssss & kram en liten morgontrött lolloo


Anonym

nice läsning, plugga på så du vet, det blir toppen. Kram Liffo



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: