2010-12-14
 00:01:55

hejhej hemskt mkt hej

hejhopp!

nu har jag lite tid över till min kära burk och till er.. Dagen har varit seg, pågrund av att den alkoholhaltiga drycken som flödade igår.. haha. Men det var det värt, vi hade grymt kul och festen kunde knappt bli bättre. Vi började med mousserande som fördrink.. Har väll inte hundra koll på måltiden men circus såhära! Förätt var friterade getost-bollar med gulbetor och rostade pumpafrön samt en honungssky- sikken kombo!
Varmrätten bestod av hjortytterfilè med potatispure samt en rödvinssås med smak av enbär. Desserten var  chokladmousse med en knaprig chokladbotten samt chokladflarn. Å här snackar vi goda grejjor, det satt gött i kistan!

Efter nästan hundra skålar för att tacka kockarna för deras super underverk kom taxin och körde oss till högis. Nästan först på plats, men lika glada var vi för det. Första omgången i baren fick vi själva betala då cheferna inte kommit. Och jag blev ganska chockad, okej att ja visste att det skulle kosta men kanske inte sådär mycket.
En 33cl carlsberg export - 65 :-
redbullvodka 6a - 165:-
Aj i plånboken. Sen blev vi som sagt bjudna på resten av kvällen, och tur var väl det eftersom det var så dyrt, eller tur är väl att man är tjej då 5 olika killar erbjöd sig att bjuda på något i baren, och det ska tilläggas att jag tackade tack men nej tack till alla utom en å de va lenny min sambo som verkligen ville bjuda!
Vi dansade en del till liveband och jag fastnade ett tag vid black jacken, det är ju så skojj! tack vare den gick hela min kväll plus minus noll, tack BJ :)

Ok, den kvällen var lyckad. Och jag var faktiskt den som va uppe först och städade imorse, å väckte alla andra i stugan. plusspoäng till mig! Nog också den som var minst berusad, jag vet mamma jag är duktig..

idag skulle ju jag å fia ta buss till jobbet, gick sådär när det inte kom någon. Så precis innan vi frös ihjäl gick vi hem och tog bilen istället. men nu är det lite kris med bilar här så är det någon vänlig själ därute som är sugen på å ge mig en bil så varsigod, alla bidrag tas tacksamt imot :)

så på jobbet, Vi har iaf lyft in alla kylar i baren, packat upp alla saker till restaurang och bar, och här snackar vi mycket. tex, porslin, glas, bestick, salt å peppar, barmattor, alla tillbehör, dukar, servetter, å tusen saker till.. Allting som går å diska har diskats å polerats upp!

Nu ikväll har en ny kock kommit, som hade med sig gitarr.. så jag å grabbarna har haft allsång och jag har faktiskt lärt mig några accord, riktigt trevligt :)







Alla bra bilder är på systemkamerna å den sladden finns ikke här, så ni får överleva så länge.

Puss å kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: