2010-12-11
 14:58:33

strömavbrott

Stugan pallar inte trycket. Igår fick vi strömavbrott när vi skulle laga mat till fredagsmyset. Det fick bli hämtpizza, jag var nöjd. Men sen va de inte så kul när man gick upp imorse för det var typ iskallt här. Iväg till elbutiken för att köpa nya proppar..
Å då va de det där med mat igen , och vips så är det mörkt igen. Men det är lite konstigt, det är inte helt dött, något uttag fungerar, tex den med vår fina inomhus julbelysnning. Så där kokar vi kaffe nu.. Eldar för fullt i brasan. Högtalarna lever så musik har vi, det är ju ändå en av de viktigare sakerna om jag får bestämma.
Vi som skulle baka pepparkakor idag.. buhurå!

Annars har vi varit och hämtat varoprover på alkoholhaltig dryck på jobbet och sen fick jag ta på mig att köpa öl och cider på systemet till kick offen imorgon. Vi skulle först va på jobbet, men har inte fått klart med alkoholtillstånd så det var tydligen inte poppis, sen skulle vi va på wärdshuset men det va inte öppet eftersom högis har premiär.(där vi står först på gästlisatan) Så vi ska duka upp i våran stuga så kommer all personal hit, å kockarna ska stå för en tre-rätters meny. Kommer nog bli hur bra som helst, eller kan nog inte bli annat än succe!

Igår hade vi som sagt mörkt fredagsmys, men jag var nöjd, min första idolkväll å vad passade då bättre än de grande finale! Hejja den som vinner va lite av min inställning igår, jag menar, olle var ju redan ute.. synd. Men va ska man  göra!!

mys mera!
puss





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: