2010-12-25
 20:51:28

Sälen/ÅRE/JKPG....

hej hopp!

Nu har vi mys i stugan, vi eldar i spisen och har myst ner oss i soffan framför TVn.
De senaste dagarna har jag tänkt så mycket att jag inte vetat vad ja ska ta vägen..
Vi fick ju avslag på alkoholtillståndet på HC (igen). Vet inte vad vi har för chefer som tar hit oss innan de har fått tillstånd. 3 veckors jobb har jag, och mina kollegor missat. Ingen är särkillt glad. Ingen har koll och ingen har någon information..
Vissa åkte hem för att fira jul, å sedan komma tillbaka och hoppas på jobb..
Medans vissa tog det säkra före det osäkra och sökte nytt.
Jag var en av de sistnämnda.. Gick runt i sälen och frågade efter jobb, gick inte så bra.
Fick veta att mitt jobb i jkpg finns kvar, letade därför lägenhet där, gick inte så bra.
En av kockarna som har bil har fått jobb i åre och åker upp på måndag, började därför söka jobb i åre, satt även och ringde runt efter jobb, gick inte så bra.

Så efter att ha dividerat lite mer än en miljon gånger bestämde jag mig för att åka hem till jönnet.. Boende måste ju vara lätare å hitta än jobb, då det enda jag vill just nu är att få börja jobba....! Så paxade en plats med familjen hem i bilen och ringde johan-kocken och sa att jag inte skulle med till Åre.


Efter 5 minuter ringer en Eva och frågar om jag inte ville ha jobb som servitris på lilla tyrolen i åre.... Dom fixar boende.. så där får jag allt... jobb boende & säsongsjobb med skidåkning :)

Fick alltså ringa tillbaka till johan och säga att jag ska med igen...
Åker på måndag då vi får veta säkert att HC inte öppnar..

Så nu gott folk, tror jag att det är klart ( är iofs inte övertygad förrens jag står där på jobbet och jobbar och har flyttat in med min rumskompis som för övrigt har ett snyggt namn, LOUISE) och jag vet vad som kommer hända de närmaste månaderna i mitt liv.

Just nu är jag glad bara jag får jobba, men detta verkar vara ett riktigt mys ställe.. som ligger högst uppe på toppen i backen... en timmerstuga som serverar fondue! Jag drar till ÅRE.



Till nått helt annat, idag kom jag fram till en sak, längskidor är verkligen inte min grejj. Sosso tog ut oss på mil-rundan och jag fick då veta att jag levde. Åkte halva vägen och överlät sedan skidorna till mamma och tog ist hunden. Vet inte om det var mycket lättare å plumsa i snön, men var glad att jag slapp se ut att vara bambi på hal is.
Har man aldrig trillat, har man aldrig åkt skidor..
Gäller detta längd också....eller??




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: