2010-12-07
 14:17:36

20 minus.

Godmorgon!!
Vi har inte mycket att göra här i stugan, ändå gör vi så mycket.
Och nu är det verkligen fullt hus, har kommit örebroare & göteborgare & gävlare.. haha!
Alltså är vi 9 pers i en stuga för 8, så det blir lite trångt i soffan ibland. Och det är en  hel del bärbara datorer på bordet också. Idag är det tänkt att självaste chefen kommer och ger oss info, det kommer också komma mer folk så nu ska vi bli indelade hur vi verkligen ska bo, då de andra p-boendet har renoverats helt. Vill helst bo kvar, då jag har alla mina saker upppackade, men vi får se.

Igår var vi igång hela dagen, vi började med en storhandling nere i sälen by där bla. pepparkaks bak ingridienser köptes, idag ska nämligen ett peppakakshus upp.
Vi checkade in  jobbet alltså HC, och ja, det är mycket jobb kvar som ska göras innan premiären. Men det kommer nog bli perf.
Sen åkte vi hem, packade upp alla inköpta varor och briljerade i köket.
Medans kockarna lyxar till det med, fläsklägg å allt vad det heter som kokar i flera dagar vevade ja å fia ihop en färdiglagade skaldjurssoppa på 5 min å la i lite extra räkor samt vitlöksbröd till detta. Vi var nöjda!
Lite kortspel senare packade vi ihop utflycktsväskan med varm choklad & chokladtoppar(handla på REA) och åkte iväg  med alla pulkor, tefat, snowracers å allt som fanns i vår bod bodil och hade pulkarace :) Lite fika senare så bestämde jag å fia oss för att gå hem. En hyffsad promenad på ca 30 min.. duktigt.

Väl hemma bestämde vår skåning johan att vi skulle ha en uppesittarkväll. Den som däckade först förlorade & den som däckade sist vann. Vilket utmaning. Detta va ju såklart på blodigt allvar och alla gick in för detta. Det som kanske inte var det smartaste var att lägga sig i dubbelsängen 4 pers och ha SAW maraton, hann kolla 1an, 2an, 3an & 4an. Sen pallade jag inte trycket mer.. Men då hade tydligen fia o tobbe redan slocknat. Så jag gav upp där. 
Första som la sig var vid 03,30
Sista var 08,30
Jag däckade runt 05,30 och var nöjd med min insats, fick också mest sömn då jag  vaknade sist. Blir lite trackad här för att jag sover så länge, och det är inget jag varit känd för tidigare i livet ( är nog mer bror min ) men där ser man.

Nu har jag betalat min dyra herr iphone räkning AJ i plånkan, fia & lenny lirar gitarr hero och de andra är på sko jakt nere i byn..
Nu är det dags för mitt å fias träningspass. Hon är grymt motiverad, så hon lyckas även få med mig. Vi ska ut och jogga, i 20 minus.....Heja oss.

Hörs senare... =)
Puuusssss.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: