2009-11-24
 11:46:19

plugg, lite mer plugg a sen lite mer plugg...

tjeena fan!

sitter pa ett cafe med adam och pluggar drinkar tills vi inte vet vad vi heter.. 1 vecka kvar till slutprovet, vilket innebar att hela denna veckan kommer vi inte ha en sekund over till annat...

idag har det varit hur varmt som helst, en del gick till stranden efter skolan, men jag kanner att ja inte ens har tid till att ligga dar en timma for da missar man mycket plugg a blir seg.. forstar ni da hur jobbigt detta ar! haha.. fast kan mer och mer nu.. det jobbiga kommer bli att plugga pa all historia och om hur man gor alkoholm.. snark...
idag i skolan hade vi bara praktik, det innebar att man delar in sig i 4 olika grupper.. dar den forsta gruppen gar ner for att flaira(kasta flaskor), vi haller pa att ova in de sista man ska kunna pa slutprovet..
den andra gruppen star pa free pouring stationen och mater sa man far exakt 4 och 6 nar man haller. man ska ocksa klara av att halla 6 glas med 2cl i 3 och 4 cl i 3.. dar sager mig hjarna nagot annat men nu borjar jag lara mig:) sjukt kul ar det!!
tredje stationen star utan for baren (vi har 9 barer) och kollar pa nar grupp 4 star inne i baren.. idag har vi ovat pa speedmixing vilket innebar att man tar tid pa drinken och ska gora den under en viss tid, ofta far man bestallning pa 4, 5 drinkar samtidigt, men samma ingredienser sa aven dar behover man tanka.. haha ja tror min hjarna sprangs snart..!! bar stationen e sa klart de roligaste!

Igar blev jag och 4 andra inropade pa kontoret dar varan larare patrick fragare hur lange vi skulle stanna i thailand och om vi hade lust att jobba som bartendes pa den stora invigningskvallen nar varan kurs ar slut. det ar invigning for de nya eleverna for dom ska byta plats till ett nytt utbildnings center dar dom ska ha utbildningen, hotellet och allt.. sa det kommer bli varldens party med 100-150 pers!! sa dar ska jag jobba.. mitt forsta jobb som bartende!! wihoo:) jag blev glad for vill dom ha mig sa betyder de ju att man gor nagonting ratt har iaf:)
invigningen ar 2 dagar efter vi slutat kursen sa det ar inte sa mycket langre vi behover stanna i patong innan vi drar vidare till phiphi!

jaja tjoota.. nu maste ja plugga igen.... pluggpluggplugg. tur att ja ba pluggar 1 manad.. haha

alles gut
so long kalsong


Lena och Christer

ja ni verka ha fullt upp med era drinkar - roligt att det verka gå bra för dig och att du kan få lite extra jobb..Här är det regn flera dagar i rad hoppas att ni har bättre väder.

må väl - sköt om varandra

Många kramar


angebritt

luuul, jag blir så stolt över dig! hitta jobb så kommer jag ner och hälsar på dig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: